2013. szeptember 20., péntek

még

mindig semmit nem tettem a 2 biciklizés beszámoló ügyében. csak ellene: felejtek. de hát mire valók a jegyzetek?
azért vannak dolgok, amikről lehet írni:

mária
van a támfal. arra néz az ablakom. szép ez. homokkővel vagy mivel van kirakva, ami helyenként hiányos. lóg le róla a borostyán, mállik az egész, a metlaki hullámos és 60 éves, feketerigó, 1x mátyásmadár, száradó ruhák. tiszta rusztikus. nyáron olyan, mint 1 olasz udvar.
a homokkő téglák megadják magukat az időnek. 1 ki is esett. arra gondoltam, veszek majd 1 használt szűz mária szobrot, és beteszem oda. ezért többször felkerestem a közelben lévő régiségboltot, azt nem találtam, viszont szódásszifonfejet, habszifont már igen. végül 1 távolabbi elhunyt rokonnál rátaláltam máriára. magamhoz ragadtam, majd mária ragadt a falhoz. csemperagasztóval rögzítettem, miután előkészítettem (leütöttem a maradék malter, és kitakarítottam) neki a terepet. azóta ott őrködik. tetem mellé 2 kis gyertyát, és szombaton, maikor már besötétedett, meggyújtottam őket. julinak, és kamillának pedig szóltam, hogy nézzenek ki az ablakon. hát nagyon szép
látvány volt. ez lesz a karácsonyi zug a továbbiakban.

mosószóda
azt mondják, kiváló folttisztító. az edényről leszedi az odakozmált cuccot. nos, kipróbáltam, és működött. rászórtam a zománcos lábas fenekére mosószódát, bepermeteztem vízzel (azaz szuszpenziót készítettem), hagytam állni (6ni) vagy fél napot, majd enyhén megsúroltam, és láss csodát, lejött a folt. gondolom, teflonon meg ilyen bevonatosokon nem érdemes próbálkozni, hátha elreagál. aztán ki tudja.
ide kívánkozik az is, hogy minden konyhahasználót arra buzdítsak, szerezzen be 1 körömkefét, és tegye a mosogatószivacs közelébe. nagyon jól jön, néha könnyebb vele eltávolítani foltokat, mint a szivacs dörzsis felével. pl. címke az üvegen. a körömkefe sörtéi közül a címkecafatok könnyen kimos6ók, míg a dörzsibe beleragadnak.
meg arra jöttem rá -főleg az új ablakoknál-, hogy 1 használt, puhább sörtéjű fogkefe is nagyon hasznos: a rárakódott port ablakpucoláskor különösen a sarkokból könnyedén ki lehet takarítani 1 fogkefével, ronggyal pedig bajos. meg ezek a szigetelőanyagok kicsit tapadósabbak, jól megragadnak rajtuk a porszemek. a műanyag ablakot meg ne súroljuk, mert mikrokarcolásokat okozunk rajtuk, amibe idővel beleül a kosz, és ronda lesz. hát igen, a faablak drágább, szebb, könnyebb takarítani.

bicikli
már napok óta éreztem, hogy pumpálni kéne. azonban nem tettem meg. mindig akkor jutott eszembe, amikor bicikliztem, a pumpa közelében ilyen gondolataim nem voltak. annyira jól tudom ezt csinálni: kiírtam a konyhaszekrényre, hogy vitamin. nagy betűkkel, feltűnően. ott volt folyton a szemem előtt. és a konyhaszekrény részének tekintettem, így is elfelejtettem bevenni. ezért nálam valóban hosszú ideig kitartanak a vitaminok, gyógyszerek, ui. minden 2. alkalommal jut eszembe a beszedésük.
where's gizi?
pénteken jöttem melóba, eszembe jutott, hogy vajon mikor kapok defektet? erre mi történt? a kálvinnál már éreztem, hogy igen kopogok, hűha, itt vmi van. lapos volt. félresétáltam, felfújtam. látszott, hogy ezzel a melóig kihúzom, max. 1 pumpálással. a kálvária térre mentem először. addig eresztett le. dolgomat elvégeztem, újra pumpáltam, nyomtam 1000rel. 1x csak 1 óriási szisszenés kezdődött el, én meg kerestem az okát. nagyon a szelep felől jött a hang. túlfújtam? mi ez? nem volt mit tenni, defektet szereltem. bekormányoztam magam a közeli játszótérre a hintákoz, és nekiláttam. nem találtam a lyukat a belsőn. felfújtam, és semmi. a külsőben rengeteg üvegszilánk volt, ám nem tőlük eresztett le a belső. agyaltam 10 mp-et, hogyan szedhetném ki a szilánkokat, aztán rájöttem, hogy van nekem elég hegyes eszközöm: a fülbevalóm vége. így azzal kipiszkáltam a db-okat. láttam, hogy a külsőm 1 helyen teljesen át van vágva, átlátni rajta. a gumiköpeny is emlékezik, ui. most már nagyon könnyű volt leszedni illetve visszatenni.
bent leellenőriztem a belsőt, és a rohadék a szelepnél eresztett. igen igen lassan. 3 mp-enként 1 buborékot vetett. ezek a belsők engem megtréfáltak idén.

na, folyt köv. meguntam.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

A gumiperemet + felnit érdemes megkenni folyékony szappannal akkor simán bepattan a helyére a külső.

Náluk:
http://tinyurl.com/lzu4r9b

Utolsó információm szerint 1000 forintért töltenek egy belsőt "trutyival" nekem engem 9 hónapja megvédett a defekt okozta kellemetlenségek elhárításától.

Egyik nap 6 defektem volt 2 órán belül és akkor töltettem fel...

A hátsó így is néha felpuhul , de 2-3 hetente kell csak fújni bele és amúgy is szét van kopva a külső.
Lassan cserélem , kíváncsi vagyok mennyi lyuk van a belsőn.

Persze meg kell említeni a plusz súlyt amitől főleg nagyon hidegben kissé rángatnak a kerekek pár percig indulás után amíg eloszlik a cucc.

Hátszelet...