2014. október 28., kedd

híreink

nincs ihlet, de azért megosztok 1-2 gondolatot a té olvasóval. tanuljunk belőle (azaz tanuljak belőle én)

feledékenység
em 6ártalan, amit a tények is bizonyítanak. 2x hittem azt, hogy elhagytam a lakáskulcsomat. elmentem otthonról szórakozni, hazaértem éjfélkor, kotorásztam az övtáskámban, merre lehet a kulcs? semerre? nem vettem észre, hogy kiesett? telefonos segítséggel bejutottam a lépcsőházba, és mit látok? a kulcs az ajtóban. a másik is hasonló sztori rá kb. 2 7re... visszaállítom a társadalmi bizalmat, mondom erre én.
ezt gyakoroltam múlt 7en is, csak kevesebb sikerrel: tanfolyamon voltam, bementem a klotyóba átöltözni, s ott felejtettem a sisakomat. csak nap végén jutott eszembe, amikor vettem volna fel. lázas futkorászás a budiban, a teremben, az udvaron, hát nincs sehol. ellopták. ellopták? ezt se tudom megmondani. mindenesetre megteremtettem a körülményeket az ellopáshoz :/ ez a leggázabb az egészben, hogy fogalmam nincs, merre járt a sisak. szerintem nem hagytam az udvaron parkoláskor, de a kulcsos esetek után ebben se lehetek biztos. h ameg vki a klotyóból lopta el, az duguljon el, amiért nem adta le a portán.  most vehetek másikat. mínusz húszezer... azzal vigasztalom magam, hogy legalább van pénzem másikat venni.

csomag, posta
a magyar posta csomagküldési szokásairól elég sok embernek megvan a véleménye.
nekem meg is van és nem is. ui. még mindig nem tiszta, hogy ki szállítja a külföldről érkező csomagokat. a posta a gls-re hárította, a gls pedig széttárta kezeit. bővebben: rendeltem angliából cuccokat. eltelt 1 hónap, csomag még mindig sehol. rákérdeztem a feladónál. ők becsomagolták, és átadták a futárcégnek. innentől fogva nem tudni, hogy ők meddig szállították, mikor adták át vmi magyar cégnek. felhívtam a postát, ahol azt mondták, hog yők csak ajánlott csomagot szállítanak, aminek kb. így néz ki a ragszáma, és azt is mondták, hogy a nem ajánlott külföldieket a gls szállítja. a gls pedig olyanformán nyilatkozott a ragszámot i sbelevéve a mondatba, hogy ők is ajánlottat szállítanak csak. leellenőrizte a csomagszámot, amit bediktáltam, ám nem volt náluk ilyen. standard delivery volt ez. szóval a k.annyukat, elkeverték vagy lenyúlták vagy nem tudom mit csináltak, de nincs csomag. a sport pursuit meg visszautalta a pénzt. az előző rendelésem érdekes módon megérkezett. a szomszéd vette át, és sajnos nem emlékszik, postás hozta -e vagy futár. erre más se emlékszik. ki fogom deríteni, hogyan megy ez itt, kis hazánkban.
többen panaszkodtak amúgy a magyar postára, milyen trehányul végzik a munkájukat. pl. nem dobnak be értesítőt vagy egyszerre kettőt. kérdezés nélkül küldik vissza a cuccot a feladónak, eltűnnek dolgok. érted? kifizeted a méregdrága szállítási díjat, cserébe eltűnik a csomag. vagy extra díjakat számolnak fel, hogy odaérjen. úgy hogy kurvára elgondolkozol, megéri -e. 1 időben az ebay nem szállított mo-ra, mert ilyen a kézbesítési 6ékonyság... a házban az 1ik lakó is mondta, hogy a csomagjainak vagy 10 %-a nem érkezik meg.
érdekes ez. amikor csak postavonat volt, ha feladtam 1 levelet szombathelyen, másnap nyíregyházán volt. extra díj felszámolása nélkül.
2 hete rendeltem mo-on belül. ajánlva küldte el a feladó. ma rákérdeztem nála. erre kiderült, hogy ő szépen feladta, csak hozzám nem ért el... idegbajt kapok... fejlemény: a postán vár rám a csomag. csak "elfelejtettek" kiértesíteni... ezért fizetek?

rizottó
a tanfolyamon az 1. napon nem lehetett ebédet választani, azonban a többi 3 napon megmond6tuk, mit szeretnénk enni. hhhhhhh. zöldséges rizottó. namondom, ezt letesztelem, 1 % esélyt adok annak, hogy valódi rizottót adnak- érjen pozitiv csalódás. tehát ttuibiztos voltam benne, hogy 1 kalap szart adnak majd, de meg akartam róla győződni :) nem csalódtam. mi-nő-síthetetlen volt ez a rizottó. ezek szerint mo-on még mindig nincsenek tisztáéban a rizottó fogalmával. 1 íztelen, száraz, sótlan zöldséges rizst kaptam, ami vmi fehér folyadékkal le volt löttyintve, hogy ne a sima rizst lássam. parmezán6ás? vagy mi? jaj, én égtem a szakács/cég helyett. mondjuk a grillezett cukkini zöldséges rizzsel is 1 átbaszás volt. jobban jártam volna a hússal.

kontroll
október 6-án visszamentem a dokihoz kontrollra. kicsit izgultam, hogy mi lesz. elküldött röntgenre, majd elmondtam neki, miket tapasztalok a karommal kapcsolatban. azt mondta, nem szedi ki a fémeket, bent maradnak a kezemben. ha eddig nem okoztak problémát (gyulladás, allergia), akkor valószínű már nem is fognak. megnyugodtam, hogy nem buherál meg újra, s nem kell hónapokig rehabilitálni magam. ez a fémlemez némi/hamis biztonságérzetet ad. olyan, mint a bukó.
hú, elég rettenetes élmény kórházban lenni. ott van a sok szerencsétlen, elgyötört arcú megfáradt ember. őket nagy mennyiségben látni kiábrándító. ez lehet gonoszság, de így érzem. belémhasít a gondolat, hogy 1x majd én is így jár6ok vagy bárki a családban. túl sokat pörgetem magam ilyeneken. nem akarom. a kórház meg ráerősít erre.
szóval terhelhetem a karomat, erősíthetek, csak rá ne essek. fecó döbbentett rá, hogy lehet vigyázni, megálljt parancsolni a terhelésnek, azonban az esést kivédeni? az olyan esetleges. azt nem tudom megfogadni, hogy nem esek :) azért igyekszem elkerülni. mondjuk úgy.

gyerekek
az elmúlt napokban nagy volt a kisgyerek koncentráció körülöttem. mond6om, jól elszórakoztam velük. 8 palántával találkoztam. 1re jobb a kapcsolatom a gyerekekkel. ez a felnőttekről nem mond6ó el. néha egészen leszállóágban van.
andrással meg júliával elég sokat játszottam. kezdenek megszelídülni. évente 1-2x találkozok velük, és látom a változást. persze a kissrác így is felidegesít 1 csomószor :) csak kinövi a hisztiket. az iskola kifejezetten jót tesz neki.
olvastam mesét virágnak meg júliának. utána kikérdeztem őket, mint1 tesztképpen, hogy mennyire tudnak figyelni. 5-6 kérdés után virág megszólalt: több mesét nem kérünk
:)
mást nem írok velük kapcsolatban, mert önfényezésnek tűnne :)

bicikli
lassan vége a szezonnak, a reggeli tekeréseknek.
híztam. most le kell adnom vagy 3 kilót, amit az elmúlt 2 7ben felszedtem a sok idióta élelmiszer megevésével. akkor jobban fogom magam érezni. így se érzem magam rosszul, de a 60 kg a lélektani 6ár. testzsír%-om 22,7 volt. ez 1 hónapja biztos kevesebb volt, most pedig több. annyira megdöbbentő, hogy ennyi zsír van rajtam. kilósítva >14 kg. le kell állnom a józsi kakaóscsigáiról :)

Nincsenek megjegyzések: