2012. május 8., kedd

te, ön , maga

elborzasztó, hogy öregszem. 1re többen köszönnek jó napot-ot helló helyett. én meg simán letegezek másokat. legalább jó napot kívánok-ot köszönnének... és diszkrimináció: nagykovácsiban a cukkrázzdában a pultos csajnak, köszönök, helló, ezt szeretném. erre visszaköszön, hogy jó napot. és a mögöttem álló srácoknak meg szia-zik... pedig nem nézek ki öregebbnek náluk. szerintem a jó napot elég bunkón hangzik. én mindig hozzáteszem a kívánok-ot.
másrészt meg ha totál biciklisben vagyok, akkor simán letegez mindenki. az is, aki nem bringás.
haramadrészt a házban lakó megközelítőleg 80éves ica (néni) rámcsodálkozott múltkor, amikor az utcán ö.futottunk, hogy mi miért nem tegeződünk. azóta tegeződünk. még szoknom kell :) a szervusz olyan idősebbeknek való köszönés, legalábbis az én szótáramban úgy tűnik. de én a szerV/Buszt nem szeretem használni. marad a szia. a hello túl fiatalos. a szia-val meg úgy vagyok, hogy túl bizalmas, ritkán köszönök szia-t. a barátaimnak/haverjaimnak/rokonaimnak. bazz, a munkahelyen simán köszönök szia-t. hát én ezt nem értem.
és miért tűnik úgy, hogy a jó reggelt és a jó estét kívánok nélkül is illedelmesen hangzik ellentétben a jó napot-tal?
amikor elkezdtem az 1etemet, és a férfitanárok csókolomoztak, furának találtam, sőt, idegesített. aztán megszoktam.
itt, a munkahelyen is az a szokás, h a férfiak a nőket magázzák/csókolomozzák, a 1mást tegezik, és fordítva. különös és zavaró volt ez a csókolomozás nekem, aztán hozzászoktam itt is. olyannyira, hogy amikor 1 faszi jó napot kívánokot mond, az rosszul esik :)

nagykovácsi
vasárnap du. 2 órás indulással kezdtük a túrát. néztem a telefonba (haha), hogy du. elindulniii? de nem volt rossz 5let, így legalább viszonylag kipihentem magam a pénteki dúrva buli után. és autóval gyorsan kiértünk, közbeiktattuk a fent említett cukkrázzdát, majd kb. 3-kor elindultunk.
én szerintem még sem jártam a nagyszénáson. hát baromi jó környék. az a sok domb... attila és tibor előttem értek fel. olyan földönkívüli volt, ahogy felértek, és a domb tetején álltak, mögötük pedig a semmi, ill. nem tudni, hogy mi lentről. csodaszép tiszta idő volt, mindenfélét lehetett látni, igaz ez a szélnek volt köszönhető, ami majd' levitte a fejünket, és a melegburkot is levékonyította a testünk körül.
fényképezőgépet nem vittem. ezt nagyon sajnálom, mert gyönyörű virágos volt a rét. kakukkfű, zsálya pl. ezek kékek és lilák voltak. aztán még virágzott a szamóca, és olyan növények, amiket nem ismerek; sárgák, narancssárgák, halványlilák, fehérek, minden. és árvalányhaj. nem emléxem, hogy valaha is láttam volna árvalányhajat.
amikor gyalogoltunk a faluban, feltűnt, hogy milyen tiszta. és az erdő is tiszta volt. nem nagyon láttam eldobott csokipapírt meg cigis- és energiaitalos dobozt. ez tökjó.

Nincsenek megjegyzések: