2012. december 5., szerda

víztorony

hehe
hol kezdjem?
akkor a címnél.
szombati terv az volt, hogy orsival mézeskalácsot sütünk. ez borult, így nem kerül rá sor, nyakamon maradt a tészta, 1magamnak kellett vele vmit kezdeni vasárnap. gondoltam, csinálok 1 mézeskalácsházat, ui. már évek óta nem tettem. hát milyen legyen? a szokásos szép meg 1xű, de unalmas. elkezdtem házformákat rajzolgatni, majd jött az 5let- derült égből villámcsapás. legyen víztorony mézeskalács"ház". no, innentől fogva lázas izgalomban terveztem, számoltam, mértem. végül elkészítettem a szabásmintát, s nekiálltam a konkrét megvalósításnak.
hozzáteszem, hogy a mézeskalácsfűszer-keveréket jómagam csináltam a neten talált recept alapján, amiből kihagytam a csillagánizst, és sokkal több fahéjat tettem bele. többet ilyet nem csinálok, mert a kis mozsárban elég munkás szétzúzni a fűszereket, ráadásul nem is lehet nagyon finomra. pedig a szegfűszeget meg az ánizst megvettem őrölve.
a víztorony alkatrészeit 1 sütőlemezre rakosgattam, és jól megsütöttem, hogy minél kevésbé akarjon megpuhulni. a tésztát is vékonyabbra nyújtottam- ez is hasznos puhaság ellen.
a maradék tésztából sima mézes figurákat szúrtam ki. otthon van a sokféle szaggató, rájöttem, hogy nekem itt pesten csak párféle van, így eléggé untam már a 20. csillagot is, főleg a díszítésnél. ami nem sikerült jól, ui. túl hígra keverte a tojásfehérje mázat, és nagyon terült. soha életemben nem csináltam még ilyet. csúnyák lettek. emiatt a víztorony "malterja" is lassan kötött meg, 1 örökkévalóságnak tűnt, amikor már annyira vártam, hogy végre felállíthassam.
szoktam karamellt önteni ablaküvegnek. a tetejére ezek nem sikerültek jól, pontosabban meg kellett volna tervezni. majd legközelebb. meg annyi a gáz még a karamellel, hogy reakcióba lép a mázzal, és besárgítja/barnítja. jövőre alaposabban megtervezem. még vmi szép környezetet is kéne csinálnom a víztoronynak, mert így olyan jelentéktelennek tűnik. kell mellé a fenyőág, hogy karácsonyosabb legyen a hangulat.majd vmit kitalálok.
ez a kreatívkodás is olyan, hogy akkor lehet jól csinálni, ha van ezerféle alapanyag, amiket előbb-utóbb be kell szerezni, s időnként elővenni. én kezdek kifogyni belőlük, meg mindent nem lehet papírból és akrilfestékből megcsinálni...
azt most is elpanaszolom, hogy a mázzal megint órjási gondjaim voltak: folyton felpöndörödött a máz a zacskóra, ahelyett, hogy lefelé folyt volna. miért van ez? kitől kérdezzem meg? talán a vörösmarty téren a karácsonyi vásárban valamelyik mézeskalácsos tudja rá a választ...

tegnap felidegesítettek a tilos rádióék a disznóvágással kapcsolatban. már majdnem betelefonáltam.
az 1. esti mese viszont baromi jó volt, annyira jól mesélt a srác.

najó, most bef. nincs türelmem írni

Nincsenek megjegyzések: