2011. május 27., péntek

na, végre

írok. a múlt 7en elfelejtettem beszámolni a big dayről. elfelejtettem... mondjuk így.
sok víz lefolyt a dunán, az amazonason meg még több. nem is tudom, van -e értelme megpróbálni időrendbe szedni a dolgokat. a big dayről majd külön.
az a durva, hogy még gasztrooldalakat sem nézegettem mostanság. eltelt az idő.


tegnap
minőségi étkezés
ben volt részünk. a vacsoránkat az óbudai gyrososnál költöttük el. ezt még aranka ajánlotta. ő  itt dolgozik az intézetben. áldassék a neve. meg ezeké a görög embereké is. nagyságrendekkel finomabb gyrost csinálnak, mint a belvárosi társaik. azok se rosszak, de ez! ízek harmóniája. semmi nem tolakodik, minden összetevő 1máshoz simul. a tzaziki (így kell írni?) talán a leglátványosabb. ez sűrű, krémes, nem folyik. ahogy hozzáér az 1. darabja (igen, nem cseppje) a szádhoz, már akkor tudod, hogy ez nem átverés. a pitatészta a leglátványosabb, bocs. nem tudom, hogyan, kik és miből csinálják. ez teljesen eltér a kommersz pitáktól. olyan mintha nem is ugyanazon típusú anyagokból készülne. tesznek a gyrosba pár szem sültkrumplit is, és hiányzik (a fenét) belőle a lilakáposzta-saláta kombó. most megkeresem a honlapjukat. amúgy pofon 1xű odatalálni. mész kifele a királyok útján, és pont szembe van a pünkösdfürdő strand bejáratával. más ételt még nem próbáltam ki. melegétel utalványt is elfogadnak, kivéve a sodexhot.

hadd dicsekedjek, hogy
a wekerlei sodrófadíj
2. helyezése az enyém lett. a meggyes máktortával nyertem- a szokásos :) a nyereményem 1ik részét nem lelem sehol sem. tiszta gáz. 1 b5 borítékot miért olyan könnyű eltüntetni? ráadásul 1 vagyon van benne: 10 alkalmas jóga/gyógytornabérlet.

bicikli
most visszafogom magam. az un. combizomgyulladásom megszüntetése érdekében nem erőlködök. dombként az üllői úti felüljárót, és a nagynéném felé vezető meredek utcát engedélyezem magamnak. nehéz nem megerőltetni magam, amikor tamás mögött akarok haladni. vagy csak saját tempómban menni. a szentendrei úton van 1 felüljáró, na azt sokkal jobban megmász6ónak érzem, mint az üllői útit. igaz nincs is benne annyi hiba. meg hazafelé már nem voltam formában. a gyrost le is bicikliztem szerintem. azér nincsen túl közel óbuda kispesthez.
már a 2. csüt du-om volt érdekes a nagykörúton. üres volt az út. a blahánál nem volt kocsisor, nem tudtam köztük menni. a nyugatinál volt némi torlódás. hova tűntek az autósok? valóban ennyien biciklire szálltak? vagy mi lelte őket?

most beillesztek 1 képet. 1 még sikerül. hát nem cuki?

warmshowers
még áprilisban írt joshua, hogy ő és partnere jönnek budapestre, majd onnan romániába, és a duna mentén jönnek vissza bringával. al6nak -e nálunk? igent mondtam, de végül is máshol pihentek, viszont azt válaszolta, hogy ha visszafele újra pesten lesznek, és ha még áll a felajánlásom, akkor nálunk szállnának meg.
vártam őket. vártam, hogy beinduljon vmi pörgés. váltottuk az emaileket. meglepődtem, hoyg nincs náluk telefon. nagyjából belőttük, hogy mikor érkeznek, és megígérte,hogy telefonál majd. én vártam, vártam, 1x csak csöngetnek péntek este. hát megérkeztek. joshua & laura. oua e aua :) kiderült, hoyg úgy adtam meg a telefonszámomat, ahogy mobiltelefonról kell, így nem tudott felhívni. legalább nem költötte a pénzt fölöslegesen.
szerencsére isznak :) spárgás zöldborsós rizottót főztem nekik dzs 66ós közreműködésével. nem mondanám, hogy sótlan lett... szerelmes vagyok?
aztán dzs örömére és közös meglepetésünkre ízlett nekik dzs apukájának a pálinkája, amit mindenki csak szid :) ezek után hogy ilyen véleménnyel voltak a pálinkáról, komolyan mondom, nekem is nagyobb affinitásom van hozzá, jobban ízlik.
elvittük őket tgy-be. meg voltak velem bodzát szedni, megkóstoltattam velük a daubner finomságait, megnéztük gülbaba türbéjét. közben beszélgettünk 1 csomót. 90 %-át megértettem. fú. tökjó volt. annyira örülök, hogy itt maradnak még 3 7ig! a népzenét kedvelik, lesz nekik prg bőven. voltunk a práterben is, meg eljönnek epret szedni. megmutatták amerika 1 másik arcát, ami a sajtóból nem jön át. punkok. legalábbis aua punk. tehervonaton utazik illegálba'... oua-nak ízlett a kacsazsír, azt mondta, eddig ez volt a legjobb, amit állati zsiradékból evett :) és oua prezentál nekünk majd vmi amerikai kaját, ami nem sült coca-cola vagy rántott csoki lesz :) a szimplát is megmutattam a bicikliseimnek. én is rég voltam ott, tényleg szemgyönyörködtető és vibráló, csak azt nem értettem, szombat éjjel miért vannak annyira kevesen.

bodzalé
úgy jártam, mint tavaly: túl sok citromsavat tette bele. ettől savanyú lett. adagoltam hozzá némi cukrot. ettől pont jó lett. ha vízzel felesben iszom, akkor pont kitűnő.

piac
múltkor alig vertek át. ezt betudom a mérlegnek. bár lehet digitálison mérte a nő, nem is mechanikuson.
ma akispestire megyek, ui ott lehet venni petrzselyemzöldet nagy csokorral igen jó áron.

szakma
megnéztünk 1 előadást. a norvég munkaegészségügyi intézetből jött 3 ember, akik kifejlesztettek 1 munkahelyi expozíció elemző eljárást. szerintem nagyon érdekes. pár példa. főleg az aluminium iparban végeztek kutatásokat. lényeg hogy videora felveszik a munkafolyamatot, amit a dolgozó végez. a dolgozóra különböző detektorokat lehet kapcsolni. folyamatosan veszik a mintát (por, vegyszerek, zaj,...), aminek a koncentrációja az idő függvényében on-line kirajzolódik. nézzük a monitoron a diagramot meg a videofelvételt. hirtelen felugrik a HF koncentrációja. mi történt? kiderült, h amikor a mintavevő botot megfogja, akkor mindig elhúzza az orra (azaz a maszk előtt lévő detektor) előtt. tehát ha megmondjuk neki, hogy másképp tartsa, akkor nem lesz akkora az expozíció. és ez 1 mondat, nem kerül pénzbe. tényleg zseniális. eddig ha mintát vettek, akkor az általában 1 műszak alatt felhalmozódott szenyó volt, aminek csak az átlagáról tudtak nyilatkozni, arról nem hogy mikor miylen formában éri a dolgozót a terhelés. nekem nagyon tetszett. így tényleg 6ékonyan lehet kezelni a problémákat.

ezt most közzéteszem. big day marad a jövő 7re. mire fogok emlékezni belőle?

Nincsenek megjegyzések: