2011. július 18., hétfő

visszatértem

szabadságról.
két biciklis beszámolót kell megírnom meg még a gondolataimat. ezek a feladatok.
1. ausztria, 4 BIG
2. szlovákia, 1 BIG
most gyorsan a gondolatokat.

lepusztultam
tényleg. nemtom mi lelt engem, de a jobb oldalammal gond van.
azzal kezdődött, hogy múlt kedden leégtem otthon. nem is értem, hogyan, ui. a napon sem voltam csak annyira, hogy a-ból b-be átmentem. igen odaégett a hátam, csütörtökön még nem szívesen hátizsákoztam volna, sőt szombaton sem. szombat du-ra felhólyagosodott az egész leégett bőrffelület. nem, azok nem izzadságcseppek voltak, hanem a leégés miatti hólyagok. most már nem fáj.
a számat is éreztem. először azt hittem, csak leégett. mert a száj is le tud égni. arról napközben leiszom, leeszem, leizzadom a naptejet, és tuti leég. és ahol volt már herpeszem, ott jobban fáj. tegnap úgy tűnt, hogy ez bizony nem égés, hanem herpesz :( pont ez hiányzott. bevettem 1 csomó c vitamint. ettől -e vagy mástól, de egészen visszafogottan néz ki. duzzadt meg minden, de nem sebes. svédcseppes zselével kenem még.
múlt 7végén pedig begyulladt a jobb szemem, ami azóta is tart, csak nőtt rajta 1 buborék. a főnököm szerint ez árpa. mehetek a szemészetre...
szombaton meg eldőltem a biciklivel, amikor el akartam indulni. meg kellett állnom és leszállni a bringáról, mert odatettek 1 sorompót, és az újraindulás nem sikerült a fene meredek úton, eldőltem. csak 1 cseppet zúztam le a jobb térdem. szóval ez a legenyhébb testi nyavajám mind közül.
a combizmom -nevezzük így- köszöni jól van. az 1 7tel ezelőtt elkövetett bigezés nem tett jót neki, de szerintem nem is a bigezés, hanem az, hogy hazafele 3 órát kellett nyomorogni az autóban hátul középen, és folyton feszegetni a lábaimat, hogy ne ütközzek a 2 szomszéddal. a szombati szlovákiai tekergés nem ártott, neki, pedig jelentős volt.

szabadság
otthon telt családiasan.
meg a biciklizés
kmailla 1re vadabbakat mond :), ezeket ide jegyzetelem le. a vadat jó értelemben mondanám. csak nézek, hogy miket mond ez a 4éves kislány.
*festettünk az én általános iskolai vízfestékeimmel. van 1 kb. rozsdabarna, amiből alig hiányzik, nagyon jól fed. ezt kevergette, knegette kamilla. 1x csak megszólal:
-fessük le az iszapot- nézek, vajh mire gondol6. hát a vörösiszapra! valóban nagyon hasonló a vörösiszap színe meg a vízfestéké. ilyenkere asszociál. az ész megáll.
*ribizlit szemeztem. kamilla kérdezte, hogy segíthet -e. persze. ami abból állt, hogy ribizlit evett :) jön dédi:
-mit csinálsz, kamilla?
-segítek andinak, hogy ne kelljen annyit dolgoznia.

több  gondolatom 1előre nincs.
nem emlékszem a sok ezmegazra

rétes
mamával szombaton rétest sütöttünk. mond6om igen jó lett, különösen a meggyes. remekeltünk, pedig a tészta az elején eléggé szakadozott. mama a lisztet hibáztatta. eddig tüskeszentpéteivel dolgozott, most komáromit gyúrtunk be. nincs ezzel a liszttel semmi gond, csak több pihentetést igényel, mint az előző. ez a tapasztalat végül is. a mákosrétes alá pedig nem javaslom a sütőpapírt. ha sima zsírozott tepsibe kerül, akkor jobban felszívja a tejet, mint sütőpapírozott aljúban. az 1ik tojásost sülthagymával csináltuk. szerintem szuper lett. végre elég sót tettünk bele. a sülthagymásnál különösen fontos, hogy ne legyen sótlan.

margarin
miből áll a margarin? nem mese
tegnap délelőtt kifelejtettem az olvasztott margarint a süteményből. kitettem hűlni, s ott maradt.  észleltem, s betettem a konyhába. hány fok lehet ott? 25? este 10 után nagy lendülettel fogtam a lábast, hogy beteszem a hűtőbe. nem kellett volna. ugyanis nem szilárdult vissza, csak a teteje bőrösödött meg, az alja folyt. a lendülettől kiömlött a lábasból 1 része. nagy kedvem volt éjjel 11-kor takarítani... szóval ilyen ez az olvasztott margarin: a hőkezelés elveszi a gyári struktúráját. az a fura, hogy 32 évig ilyet nem láttam. vagy sosem felejtettem ki vagy mások a mai margarinok, mint a régebbiek.ez nem rama volt, hanem liga meg vmi osztrák margarin keveréke. bár nem tudom, hogy a márkanév számít -e valamit, vagy mind ilyen? és ha aszobahő csak 18 fok, akkor is van -e benne folyadék? megvesszük mindennel a vizet.
a sütemény margarin nélkül is finom, de zsiradékkal azért omlósabb (kóstoltam máshol), finomabb.


mar

Nincsenek megjegyzések: