2012. július 13., péntek

balaton kö

erről nem írtam, mert annyira kifárasztott az országátszelőről írt bejegyzésem.

2 7 távlatából kéne visszaidéznem a dolgokat. lássuk.
orsi még év elején felvetette, hogy igazán körbebiciklizhetnénk a balatont nyáron. végül is a június 30-ai 7végét jelöltük ki erre a célra. tehát 2 nap, nem 1ben az egész 220 km.
orsi anyukája keszthelyen lakik, így oda volt tervezve a szállásunk.

szombaton hajnalban keltem kb 5 órás alvás után. szemeim még pirosak voltak az előző napi tekeréstől. nem mondanám, hogy hideg volt. kaptam is a magamét, hogy semmi eszem nincs, ebben a nagy melegben biciklizni, nem volt elég a pénteki?!
hát nem :)
péntek este siófoki találkozást beszéltünk meg. ehhez nekem el kellett vonatozni székesfehérvárra, majd átszállni a másik vonatra. szerencsére mindig akad 1-2 ember, aki felsegítette a biciklit. outi ide vagy oda, hiába könnyű, akkor is baromi nehéz feltenni a vonatra, mert kurva magas, meg meredek a lépcső, szűk az ajtó. szóval a bicikliszállítás vonaton még mindig stresszes 1 embernek, alig javult valamit.
szhelyen vettem 1 újságot, hogy tudjam magam szórakoztatni valamivel.
orsi valamivel előbb ért siófokra, az árnyékos vasútállomáson várt rám. lakatot nem vittünk, orsi hozott 1 nagyon könnyű és pici hátizsákot, én csak a ruhámat meg a nyeregtáskát.

víztorony
első utunk a víztoronyba vezetett. ide szerettem volna nagy csapattal jönni. nem úgy jött össze, de végre ott voltam. idén 100 éves a siófoki víztorony, amit toronyünneppel koronáztak meg, no és azzal, hogy felújították, látogat6óvá tették a nép számára (800 ft/koponya). lifttel lehet felmenni a kávézó részbe. ott magyaráztak, hogy van vmi oxigén izé. körbesétáltuk nyilván, de az árlapra rá se mertünk nézni. onnan 1 pár lépcsőfok a torony teteje. körbe üveg természetesen. az ablakok felett kivetítőkön a víztorony életének képes dokumentumai, és kiíva különböző világvárosok neve meg hogy hány km-re vannak. érdekesség: körben asztalok vannak fotelekkel és ez a rész forog körbe. az asztalok vmi lcd képernyős cuccok, azonban 1előre nem látni belőlük semmit, mert a napsugárzás infravörös tartománya bezavar, majd ha lefóliázzák az ablakokat, akkor lehet interaktivkodni az asztalokon. a felügyelő srác azt mondta, hogy a torony környékére mélygarázst kezdtek el építeni, ami miatt elkezdett dőlni vagy legalábbis a 6áron volt. ezért leállították a mélygarázsépítést, majd valami, és folytatták a víztorony felújítását. nincs forróság a toronyban (emléxem, amikor a margitszigetit látogattuk meg, majd megfőttünk, annyira átmelegítette az egészet a nap- legalábbis a "szárát"), működik a légkondi ezerrel. van klotyó is, ez örömteljes hír- a 800 ft-ba bele kell férnie 1 pisinek is. meg aztán a kávézó vendégeire is gondolni kellett. a víztorony aljának a másik felében 1 turista info va, ott adnak mindenféle hasznos papírt, pl. nekünk balaton körüli bringautak térképet. a kilátás szép, meg vagyok elégedve a víztoronnyal. szóval örülök neki, hogy ott jártam, lehet mind1 is lett volna, hogy milyen...én sosem jártam siófokon, nagyon szépen rendbehozták, jól néz ki a víztorony környéke, tiszta nyugat.

folyt köv.

képek itt, többi szöveg később

Nincsenek megjegyzések: