2016. március 16., szerda

reguly antal emléktúra, 35 km

nem szokta a paraszt a szántást...
balázs találta ki, hogy menjünk el ide. oké, persze, csak nem halok bele a 35 km gyaloglásba, szint is alig van benne.
végül balázs autójával indultunk zircre a rajthoz. balázs, ancsi és én.
vettem pénteken a tengerszemben a bakancsba zoknit majdnem 3000-ért. hát baszki, nem voltam vele megelégedve. beleizzadt a lábam, és szerintem még csúszkált is. kezdésnek pénteken az edzőteremben 2x nekivágtam a lábamnak az állványt, ami kicsit felhorzsolta a bőrt a sarkam felett. namondom, remélem, nem emiatt fogok szenvedni. szerencsére ez nem játszott be.
aztán beállítottam az ébresztőt (5:40-re, s a másnapon gondolkodva rájöttem, hogy úgy bajosan érek 6-ra a délihez, így felkeltem, s átállítottam 4:40-re), miután 23:00 körül végeztem a pogácsasütéssel. julinak mindig elmondom, hogy a pogácsát tilos túlsütni, erre 2. sarzsot kicsit túlsütöttem. sajnos meglátszott, megérződött rajta. szerintem a pogácsánál nem szabad arra menni, hogy pirosra süljön. amikor még épp nyersenk látod, ki kell venni a sütőből. könnyen kiszárad, mivel kicsi. a tésztája több, mint remek volt. vajat tettem bele, nem margarint (1ébként  horváth ilona: tejfölös pogácsa másképp). már az 1. pihentetés után ö.érett a tészta, és olyan tapintása volt, mint a kisgyerek bőrének. komolyan, ilyet még nem éreztem. a vasárnapi fánktésztának is. pedig azt mindig vajjal csinálom, mégsem volt eddig ilyen tapintása. szóval kész vagyok ezektől a tésztáktól. a tapintásról nem esik szó sosem, amikor sorra vesszük az érzékszerveket. vagyis annak nemtom van -e betegsége. mondjuk ha elég vkinek az ujjain a bőre, akkor regenerálódik -e a tapintása, tud -e ugyanúgy érezni az ujjaival, mint előtte? ez jutott eszembe az anyagszerűségről, szivacs (1.) c. bekezdés

ancsi reggel elgurult hozzám, és balázs felszedett minket, itány zirc!
zircen az autóból kiszállva úgy éreztem, alulöltöztem magam, és az utazó polár pulóveremet magamon hagytam- a hátizsákban úgyis elfér, mind1 mennyit cipelek, a defektjavító szettemet már kipakoltam.
8:20-kor elindultunk. balázs volt a főnök, én hamar letettem arról, hogy olvassam, merre kell menni.
az erdőbe vitt némi színt, hogy virágzott a hóvirág (fehér), a kankalin (sárga), pettyegetett tüdőfű (kék, rózsaszín) meg pompázott vmi kis cuki csészegomba (piros) is. a hóvirág elképesztő nagy területeket borított el raszterekbe tömörülve.
a cuha patakon többször át kellett kelni, ami kihívás volt, ui. meg volt áradva. 1ik helyen a minket követő majd megelőző embert követtük ancsi sugallatára, aki látta rajta, hogy rutinos róka a környéken, mert 6ározott léptekkel, oldalra se pillantva hagyta el a patakon hidatverő többi túrázót. követtük őt, s kisvártatva megláttuk  a hidat, így biztonságban átkelhettünk a patakon. amúgy szeretek patakon átkelni, de jelen esetben elég 2esélyesnek tűnt meg hideg is volt, és az 1ensúlyozórendszerem mond6ni nem tökéletes, így nem kockáztattam.

kaja
a cp-ken volt kaja. 1x vmi piskótás csoki, aminek elfogyasztása után nekiállt fájni a hasam. lehet semmi köze nem volt a hasfájásnak az édességhez, de most mire fogjam?
vinyén ki volt téve mindenféle rágcsálnivaló, citromos- illetve kakaós nápolyii meg 2féle szörp, amik közül a bodzát kóstoltam, de az igazán rettenetes volt, citromsav vagy aszkorbinsav íze volt. nápolyit 100 éve nem ettem, így befaltam belőle 1 csomót. 1 almát pedig becsúsztattam a hátizsákomba.
a végén zsíros vagy margarinos kenyér várt minket csalamádéval, lilahagymával, lekvárral. úgy utálok panaszkodni dolgokra, de az a zsír is annyira szar volt, hogy inkább margarinos kenyeret ettem. kb. 1800 ft-ból vehetnének 2 kg kacsahájat, amit 1 óra leforgása alatt kisütnek, és akkor lenne finom, ízletes zsír, nem 1 ilyen rosszízű, szürke massza. 1600 nevezési díjból kitelne...
érdekes volt megfigyelni, hogy az idősebb korosztály 50+ még mindig a vajaskenyér kifejezést használja a margarinosra...
porván a kocsmában a cp-n mindenki kapott 1 nagy és finom pogácsát meg 200 ft-os bont, amit lei6ott helyben. erről később még lesz szó.

látnivalók
a fentemlített virágok minden mennyiségben
1 fekete csiga
és amit külön kiemelnék, ez a feltételezhetően béka peste gömb, amit ancsi látott meg 1 tócsában. megpróbáltam arrébb görgetni 1 bottal, azonban a béka gondos volt, vmire oda rögzítette, és csak kilengett, de nem urult el. én nemtom milyen béka képes ennyi petét kinyomni magából, ui. a gömb a legnagyobb békánál is nagyobb volt. bár lehet ezek maguktól nőnek ott, és azt a zselét növesztik maguk körül? végül is jobban belegondolva még sosem morfondíroztam el azon, mivel táplálkozik a vízbe lerakott pete, hogy a bánatban nő meg?! honnan kapj a tápanyagot. az anyukabéka visz neki valamit, s ráöklendezi a zseléhalomra? vagy minden megvan a petében, csak vízold6óvá válik? jólvanna, a szárazföldi petét se értem. erre mintha nem tértek volna ki biológia órán... direkt nem nézek utána.
vincenzot ide soroljam? :) nem, neki külön bekezdés jár.
fiatalító forrás. ide már igazán lusta voltam legyalogolni és plusz 20 m-t beletenni a lábamba, ancsit kértem meg, hogy töltse tele a kulacsomat. ezen a fiatalítón jól elpoénkodtunk, hogy vajon mennyit kell inni ahhoz, hogy 5 évvel fiatalabbak legyünk. mi lesz, ha csecsemőként ébredünk, stb.

a sok gyökér (áháháháhá)
testi tünetek
hát ez olyan fasza túrabeszámoló, ami információ tekintetében még a bicikliseket is alulmúlja. nem tudok mit mondani a tájról, csak arról amit átéltem. én, személyesen. finoman fogalmazva a felétől kezdve már nem annyira élveztem a gyaloglást. a 27. km környékén azt éreztem, hogy a fenekem 1-1 db kőtömb, később meghosszabbodott a combommal is. a medencém is nekiállt fájni, ezért jobbnak láttam meg se állni, mert akkor el kell indulni, és az elindulás volt különösen szar. így lassítottam csak, és így pakoltattam balázzsal ki-be a hátizsákomból-ba.
azt figyeltem meg, bármilyen hosszú is 1 gyalogtúra, a táv kb. utolsó 25 %-ában már küzdelem; mindenki elcsendesedik, nincs dumálás meg röhögés, csak rakjuk a lábainkat  1más után némán. néha megpróbáltam magamba lelket önteni ancsi vagy balázs cseszegetésével poénból, de az addig tartott, míg 1 szál gyufa elég.
otthon az autóból ki bírtam szállni, nem úgy kellett kirángattatnom magam, nem fájt annyira a medencém, mint szokott.
este még begyúrtam a fánktésztát 1 kiló lisztből, ami a többi hozzávalóval 1ütt >2 kiló lett- ezt kellett megmozgatni, szép simává dagasztani. már mindenféle pozíciót megpróbáltam: letérdeltem, felálltam, féltérdre ereszkedtem, itt-ott szorítottam a tálat, karom itt, karom ott. ez még pont hiányzott a jó alváshoz...
másnap -sőt már éjjel is- alig bírtam megmozdulni az ágyon. nyaktól bokáig izomláz. a felsőtestemben valószínű a pénteki edzőterem miatt, a többi a gyaloglás kontójára ír6ó. kb. sántítottam nyomorúságomban.
és mit tettem? elporoszkáltam a királyfürdőbe. én! a vízgyűlölő. gondoltam, ez majd lelazít. le is lazított volna, ha kibírom 1 óránál tovább, és tudom hogyan kell gyógyfürdőzni... amúgy érdekes élmény volt. az átlagéletkor annyi lehet, mint a munkahelyemen, haha.
szombaton volt a gyalogtúra, azonban ma=szerda még mindig érzem.

vincenzo
a porvai kocsma közelébe érve, megéreztem, hogy ez az a hely, ahol már 2011 februárjában jártunk a jólsikerült téli túra keretén belül. itt már akkor sem lehetett cigizni. akkor este(felé) és szombat lévén sokan voltak a kocsmában, köztük az a jómadár, vince is, akit a későbbiekben -s talán még helyben is- csak vincenzoként emlegettünk. annakidején dzs-re vetett szemet. most is ott volt, bár nem emlékeztem az arcára, csak 1 megérzés volt, hogy ő vincenzo, aki már fényes nappal tántorog, és böfögi a hülyeséget. amikor lebaszták, hogy vince így-úgy, akkor nem volt kérdés. ancsi és balázs  asörét, és a fröccsömet kortyolgatva pihentünk, és szóba elegyedett velünk vincenzo. balázs felvállata  a tolmács szerepét, s rögtön el is adott volna neki. jólvan, mindenki röhögött, vicces volt. akkor se volt pénze és most sem. de azért csontrészeg volt... ilyen már 20 éve a helyi cigarettasodrónő szerint. erős szervezet...

itt a vége, fuss elvéle, ha tudsz.

akkor

és most



Nincsenek megjegyzések: