2010. július 21., szerda

caipirinha, pao de queijo

fenyőfőn találtam ezt a csodaszép döglött gyíkot.

ez volt tegnap. semmire nem vagyok képes, csak írni. ha belefújnék a szondába, szétrobbanna. pedig már reggel 10 óra van.
brazil est volt a hangyában. ital: caipirinha. ez 1 koktél, amit a brazilok előszeretettel fogyasztanak. és én is hehehe. felvágod a lime-ot, szétnyomod a pohárban cukorral (mi nádcukor szirupot használtunk), beleszórsz sok jeget, végén ráöntöd a cachaca-t. megiszol 6ot, és nem emléxel semmire.
étel: pao de queijo. bazz ezt még begépelni is nehéz. ez is vmi brazil specialitás. tápiókakeményítőből készül. ok, van benne más is: tojás, reszeltsajt, olaj, tej, vaj, só. megkeresem a receptet. na megvan. én ez alapján csináltam. több tápiókát elnyelt a massza, mint ami a receptben van. igaz ezt írja is. ill. nem tudom, hogy ez a módosított vagy az eredeti recept volt -e. ha elkezd hűlni a massza, akkorkezelhetővé válik. azaz hűl kifele, és 1x csak olyan lesz, hogy evőkanállal kiadagol6ó sütőpapírozott tepsire. nem kell kézzel formázgatni. és nem kell meglepődni az állagán, mert kihűlve is kissé ragacsos belül.

BIG
megújították a BIG oldalt. de nem tudom megnézni a leveleimet. biztos le van ez is tiltva hála az informatikusainknak. bezzeg ők bármit csinál6nak. leginkább nemdolgozni szeretnek, ha segítséget kérünk.
4 biget abszolváltam az idén. múltkor tesómmal elmentünk ausztriába 2t megcsinálni, de sajnos nekem csak 1 sikerült. én kikészültem az 1. után. pedig nem is volt durva. csak murva. durva murva volt az utolsó 6 km. ez nem volt gond felfelé. de lefelé? reszkettem, hogy úristen, hogy jövök le itt, lehet letolom a biciklit. de hát arra nem volt időnk, hogy én tologassam a biciklit, amikor du. n5-kor kezdtünk el tekerni. éjjel 1kor már otthon is voltunk. jó meleg volt a hegyekben. csak azért vettem fel a széldzsekit meg a láábszármelegítőt, mert jöttek biz-baz rovarok, és olyan szemtelenül támadtak, hogy még hessegetésre sem akartak leszállni. kézzel hessegettem, nem szavakkal- ezek nem galambok.
ssötétben araszoltunk felfelé, tesóm eléhezett, én is majdnem. meglepődtem, hogy mennyi kaját elpusztítottam ily rövid idő alatt. szóval poroszkálunk, 1x csak előbukkan 2 kutyaa. 1 háztól jöttek elő. érted. ausztriában kutya. nem szoktak ezek kiszabadulni. meglepődtünk. nem akartam leszállni, mert akkor el kell indulni újra. tesóm leszállt, és maga elé tette bringáját. ez nekem természetesen eszembe se jutott. inkább tekertem tovább, és iszonyúan elkezdtem üvölteni- azt hallottam, ha ráordítunk a kutyára, akkor megijed. nemtom ez használt -e vagy a gazda tudta őket visszacsalogatni.
kicsit megerősödtem, mert tegnap a diósárkon fölfelé nem lihegtem úgy, mint múltkor. akkor a tüdőm legmélyéből lélegeztem, nagyon durva volt. sőt, szinte a talpamból hörögtem. ez jó hír. kéne 1 országúti. hátha miotiválna több biciklizésre. vagy legalább normálisan beállítani a bringát meg vmi szuper nyereg. én csak ettől vagyok ki.

jóga
nem a mukes tartotta, hanem 1 lány. ő is angolul. az ő angoljából is alig értek valamit. és tök más, mint a mukes. más órákat tart úgy értem. izomlázam van. és nemtok rendesen angolul. szépen elleszek a külföldiekkel ma... de majd belejövök. na válaszolt is a toms. most indulnak esztergomból :) szlovákiából jönnek éppen. biztos ittak sok sört. mi meg caipirinhat hehe. ma este még ledöntjük a maradékot :)

veteményeeees
nem voltam 1 7ig, és dzs. rendesen öntözöt,t meg szeretik a paradicsomk a meleget, szóval nőnek a paradicsomok! sok virág van rajtuk, szépen fejlődnek. beöntöztem nekik. szegények vasárnap kaptak inni utoljára, most meg szerda van. este locsolás lesz.
a fokhagyma ki se látszik a gyomok közül, olyannyira, hogy eszembe sem jutott ránézni, hogy mi van vele. abból fogom megcsinálni a csodacseppeket majd.
csináltam borsmentakivonatot is.

most az foglalkoztat, hogy esküvőig fogyjak valamennyit. pár kiló elég lenne. én nem is értem, hogy szedhettem fel ennyit. nem tűnt fel otthon, hogy zabálok. bár tény, hogy sok volt a sütiből szombaton és vasárnap. 1 7 van még. és jóga gyakorlatokat is kéne csinálni. az hasznos. áhh. azért megettem tegnap fél üveg lekvárt. annyira éhes voltam, és a gulyás csak jóvval később készült el. krumpligulyást még sosem főztem. finom lett. kicsit izgultam, hogy megfő -e meg lesz -e íze. aztán volt.

Nincsenek megjegyzések: