2011. április 19., kedd

mészkő

mi más lehetne a címe az eheti bejegyzésnek. eheti, mert szerintem a 7en már több nem lesz.
hát jól bemelegítettem a mészkőemberre... pénteken akartam tekerni újra, tamás is jött volna velem. de reggel ébredés után kaptam tőle 1 sms-t, hogy ő nem jön, mert vizes az út. felkeltem, kinéztem: valóban. így én sem mentem. lusta voltam meg nem akartam kísérletezni/bohóckodni a fehérrel. ráadásul vasárnap tudtam meg, hogy ezek a külsők nagyon nem szeretik a vizet. hát igen, szárazban nem akkora dolog biciklizni, hóban, esőben, olajon jönnek ki a technikai tudások/nemtudások...

pénteken alig bicikliztem, inkább a konyhában sürögtem meg kamilláztam. olyan hideg volt, hogy be kellett kapcsolnom a konvektort. ezért pucoltam meg az ablakokat?! össze-mocskolta az égéstermék az üveget újra. sőt, éjjel is arra ébredtem, hogy úristen, megfagyok. tapogattam a polár plédem után. ám az emberi test melege 6ékonyabb, mint a takaró.

szombaton biciklire sem ültem. családi napot tartottunk nagynénémnél. ebéd után felsétáltunk a várba. ez szép volt. kiderült, hogy a nemtommilyen sétány mellett végig japáncseresznye fákat ültettek, éppen most pompáztak csodás habos rózsaszínjeikben. el voltam á-julva örömömben. jó hely ez a vár. a ruszwurm cukkrázzdát is fel kell keresni majd- a vár eszembe juttatta ezt is. állítólag zseniális a krémesük.
este letakarítottam a láncot, beolajoztam, ám a km-órát nem szereltem fel. 5 km-re minek? meg besötétedett és lusta voltam.

mészkőember
szombaton időben lefeküdtem, és nagyon jót aludtam. kb. 9 órát.
jött a dilemma, hogy akkor most rövid vagy hosszúnadrág? széldzseki elég lesz -e? reggel 7-kor kint a wekerlén más a hőérzet, mint a belvárosban. és amikor csípős az idő, el se tudom képzelni, hogy hamarosan melegebb, sőt meleg lesz.
kénytelen voltam a kisboltban 2 csigát venni, mert rájöttem, hogy ha a lidlibe megyek banánért, akkor nem tudom lezárni a biciklimet, tehát nem megyek be.
míg tamásra vártam, elmajszoltam a kakaósat (kakaó nem sok volt benne, inkább cukoríze volt) meg a diósat, ami persze dejós. csak azt nem értem, miért nem azt írják ki, hogy dejós csiga? annyira látszik meg érződik rajta, hogy köze nincs a dióhoz. nem értem, minek vettem meg. megfogadom, hogy többet nem eszek un. diós csigát meg búrkiflit, úgyis átbaszás az egész. elegem is lett a végéből, úgyhogy 10 centi a kukában landolt.
útvonal rakpart, 2-es út. elég hamar vácra értünk, 27-es átlagot mentünk az omv benzinkútig. ha hátul megyek, hajlamos vagyok lemaradozni, elől sokkal jobban bírom tartani a tempót. 2 feltételezésem van: a) látnak, ezért erőltetem meg magam jobban elől, mint hátul b) jobban látom az utat, bátrabban megyek. álló helyzetből lassan gyorsulok fel. tamás néha úgy otthagy...
beértünk vácra, atemető meg gombás utat kerestük. múltkor ugyan jártunk ott, de már elfelejtettük az utat. tamás meglátott 1 srácot outival -amiről később kiderült, hogy cyclocross- trackstandelni, úgy sejtette, hogy ő biztos a versenyre megy, megkérdezte, és valóban így is volt. vele mentünk tovább.
közbeékelem, hogy a váci vasútállomásról kiinduló utca végig van ültetve japáncseresznyével, úgyhogy megvolt a pozitiv löket a továbbiakhoz.
a dóri kocsmánál lehetett nevezni meg átvenni a rajtszámot. innen a rajthoz vissza kellett menni pár100 m-t. volt 1 kis technikai szünet, aztán továbbálltunk, és lazán feltekertünk a naszály szerpentinjén. nagyon kellemes volt a szembeszél nélküli biciklizés. fent tamás rögzítette mátyásra meg rám is a rajtszámot. tamás lett a mi segítőnk. őrizte újdonsült haverunk hátizsákját, aki előzőleg már leszerelte a kulacstartót, sőt letekerte a szelepről azt a kis gyűrűt -nemtommianeve- "nehogy ezen múljon, ne hibáztassam magam, hogy nem tettem meg mindent" :)
mátyás 19.ként rajtolt, én 107.ként. az időmérésben nem jeleskedtek a szervezők, úgyhogy ki tudja, mennyi volt a valóság. ő még biztosan időben indult, de a 100. környékén már üresedés volt, csúszott az egész előre, és a szervezők nem várták ki pl. azt, hogy én 11:53-ra neveztem elő, hanem előbb elindítottak. ezt rögzítette ugyan a stopper, de pl. a 106-os időben jött, csak hozzám képest késve, és őt meg csak útjára bocsátották, hogy úgyis kikésett. nemtom...
figyeltem a népeket, nagytányéron nyomták az elején, a kevésbé meredek szakaszon, de én úgy éreztem inkább megpörgetem, nekem nem megy a nagytányér. 11 körül lenyomtam 1 powerbart. hát ez még csak ehető volt. szegény versenyzők meg egész nap ilyeneket esznek, hát megváltás lehet nekik este 1 adag sós tészta.
tamás meg mátyás drukkoltak nekem, én megpróbáltam a maximumon járatni magam. asszem nem sikerült. a maximum eléréséhez vmi kis lokális maximumot túl kell lépnem. ez tuti fejben dől el, még edzenem kell rá.
jó ez a szerpentin nagyon. élvezet felmenni rá, és lefelé sem rossz. a lelkemnek jót tett, hogy pár előttem rajtolót megelőztem. najó, közülük voltak gyerekek is, meg 2 vagy 3 faszi.
fent osztottak laktózmentes túrórudit, ami tamás gyomrában végezte. nem éreztem bene a laktózt, szar volt, hahaha.
miután kifújtam magam, legurultam a srácokhoz az 1ik kanyarba. lejjebb 1 lány kolompolt, és minden 1es versenyzőt bíztatott folyamatosan. szerintem neki is adni kellett volna érmet. nagyon lelkesen és jól csinálta.
volt 1-2 sügér lent, a dóri  kocsma körül, akik az út közepén álltak meg trécselni, s úgy kellett rájuk kiabálni, hogy széledjenek szét, mert itt verseny folyik, jönnek a bringások. és olyan bámészkodtak ott, akik később maguk is a rajtvonal mögé álltak.
végül megvártuk az eredményhirdetést, melyet vagy másfél órás pihenés előzött meg a dóri kocsma udvarán. a srácok lenyomtak 1-1 sört. nekem is jól esett volna 1, ám tart a böjt, így maradt a szódavíz. itt kicsit enyhébbek az árak, mint a nagy pesti forgatagban, 15 ft-ért i6tam 3 dl szódavizet.
ruha: rövidujjú mezben tekertem fel. kicsit fáztam, miközben sorban álltam, nem volt extra meleg. a hosszú feszülős nadrág jó döntés volt, nem volt melegem egész nap. viszont a lábfejem eléggé lefagyott, 11 óra tájékán tért vissza belé az élet teljesen. hazafele nem kellett széldzseki. én ott ültömben azért felhúztem az ultrakönnyű széldzsekimet meg a szélálló mezemet is.
kaja: reggelire a két csiga, 1 cerbona a váci omv kútnál, 1 powerbar 11-kor, 1 cerbona verseny után, 1 cerbona a dóri kocsma előtt, és az 4. müzliszeletemet már pesten, a kollégium előtt fogyasztottam el. ezután a lidliben 1 családi kókuszrúd 80 %-át pusztítottam el, 1 nagy tányér sajtostésztát, később 1 picike kókuszos csokit majd 1 zsömlét. meg persze sok víz és a Mg pezsgőtabletta.

eredményhirdetés: szóval 2. lettem 14:12-vel. 6 mp-cel maradtam le az 1.től. akit én 10 évvel fiatalabbnak véltem, de most nézem, hogy 83-as, tehát csak 5-tel.
barátunk, mátyás 10:46-tal megnyerte a versenyt, granulálok neki innen is, bár úgysem olvassa :)
tamás elhagyta a napszemüvegét, más anyagi kár nem keletkezett. hazafele is megraktuk, a végén már kicsit kivoltam. mátyás pörget rendesen.
szumma: jó volt ez a verseny, még sosem voltam versenyen, vénségemre kezdem el. hát kell a motiváció.
hajam szála görbült (bezippzáraztam)
erste tour: közben tesóm sem tétlenkedett, aznap volt az erste tour 1. etapja, ő oda ment, 68. lett. azt mondja, az első pár10 ember azér' durva volt. hát igen, a férfiaknak nehezebb dolguk van, mint a nőknek, náluk munkásabb 1.nek lenni, mint a nőknél. néztem az eredményeket, az 1. női idő a férfiaknál kb. a 100. helyhez elég.
néha nehéz beletörődni abba, hogy  v a n  különbség a 2 nem között. példa: tamás kinyomta a fogkrémes tubusból a maradékot. mondtam neki, hogy szét szoktam vágni, ui. még 4-5 fogmosásnyi fogkrém benne marad a "kifogyott" tubusban. tegnap felvágtam, és csodálkozva állapítottam meg, hogy alig tudok 1 fogmosásnyit összekaparni a kiürült tubusból. tessék, már ezt is jobban csinálják...

Nincsenek megjegyzések: