2014. május 15., csütörtök

só- és zsírposzt

régebben mindig röhögtem, amikor az angolkönyvben előhozták a példát, hogy átmész a szomszédba tojást vagy sót kérni. sőt, ez valóságos is lehet. mondja valaki, hogy milyen jó, hogy vannak szomszédai, ráadásul még jóban is van velük, mert ha hirtelen elfogy a só vagy a liszt vagy 1éb élelmiszer, akkor csak átkopog, kér és kap.
namondom, ezt tök lúzer. hogy lehet sóból kifogyni? a tojás oké vagy mittudomén 1 fokhagyma, de sóóó?!
erre életemben már másodszorra fordult elő velem, hogy elfogyott a só, és  a szomszédtól kellett kérni.
a mentségemre mondom, hogy én nagytisztaságú NaCl-ot használok, amit a szomszédos cba-ben nem tudok beszerezni, ehhez le kell ballagnom a bioboltba.
nagyon fogy a só. 2013.11.15 óta elfogyott 1 kiló. szerintem a nagyfogyasztó a tészta lehet. a főzővízbe viszonylag sok kell.
2012.04.25 óta 4 kg sót fogyasztottam (inkább használtam el- ez pontosabb) el. ebben benne volt 1 sós fürdő is, ami kb. 250 g sót jelent.
az a tapasztalatom, hogy ha az ételt nem főzés közben sózom meg, akkor sokkal több só kell, hogy ugyanazt a sós állapotot elérjem, mintha rendesen megsózom.
a túróstészta az 1etlen olyan kaja, amit gondolkodás nélkül megsózok. annyi szalonna nem lehet rajta, hogy elég sós legyen.
igazából a tejfölös-szalonnás tésztát jobban szeretem.
de előfordult olyan is, hogy csak simán kacsazsíros tésztát ettem. a kacsazsír markánsabb, mint a disznózsír. elég sok sóval persze. spagetti+kacsazsír mmmmmmmm
azt mondom, érdemes kacsahájat venni a piacon, és otthon kisütni zsírnak. kb. 600 ft/kg. a disznóé drágább és körülményesebb a feldolgozása. piacon az eladótól tanultam:a kacsahájat csak bedobod 1 lábasba, fel se kell darabolni, először   közepes lángon kevergetve sütöd, s amikor már kieresztett némi folyékony zsírt, lehajtod még kisebb lángra, s otthagyod, elmész takarítani, haha. a háztartás munkaszervezés.
szerintem a kacsát a zsírjáért és nem a húsáért hozta lére a teremtő.
a fővámon olcsóbb a kacsaháj, mint a lehelen. én kacsapárti vagyok, nem libapárti.
1x barátnőméknél időztem, s az anyósa kacsazsírját meglátva, majd hanyattvágtam magam a meglepetéstől. érted, falu. kacszsírt vett. oké, nálunk sincs kacsa otthon... szóval neonzöld volt az a kacsazsír! hát minek kell megszínezni a kacsazsírt?! agyam elhagyom. nem koktél, hogy látványos legyen.
a látvány az 1 dolog. az ehetőség meg 1 másik dolog. imádom a színes marcipánnal burkolt tortákat, de nem szívesen harapnék bele 1 ilyenbe. fúúúj, kék marcipán.
idevág ez a kis vicces videó

Nincsenek megjegyzések: