2014. május 13., kedd

sophie & pascal

amíg a távoli beneluxban biciklizgettem, több warmshowerses megkeresés is érkezett.
s & p már korábban írtak. nem találtak senkit, így mondtam, akkor jöjjenek hozzám. bizonytalan volt kissé, hogy mikor merre mozgok.
a ws 1 jó motiváció rendet rakni.
igen. mintha robbantottak volna a lakásban. a báránybőrök és plédek a földön, ruhakupacok a szabadon maradó helyeken.
utolsó bkv-s napomon tesóméktól elhoztam az asztallapot, amiből levágott 1 db-ot. ezt is a helyére kellett illesztenem. tehát szétpakoltam még jobban a szerelés miatt. aztán össze. közben -mint1 fájdalomcsillapítóként- rábeszéltem julit a szünetben, hogy igyunk 1 kis moseli bort. azonban 1 pohár elfogyasztása után visszaküldött takarítani.
nagyon gyönyörű rendet csináltam. még főztem is. tárkonyos zöldbabfőzeléket, ahogy a mamától tanultam. na, tárkonyt nem rakott bele sose, csak én szoktam, mert szerintem illik a zöldbabhoz. régebben azt gondoltam, hogy a tárkony nem illik paprikás ételbe, ám a zöldbabfőzeléknél a porpaprika 1általán nem üti. meg se kóstoltam. amúgy nagyon ízlett nekik, nem szégyenlősködtek, merítettek 2x is.
ezt nagyon bírtam sophie-ban. hogy 1ből otthon érezte magát, mindent megtalált. mondtam is neki.
szombaton elég hamar nyugovóra tértünk, mivel vasárnap korán reggel keltem a big day miatt, amiről 1 másik bejegyzésben lesz szó.
vasárnap én értem haza előbb, aztán átmentem julihoz. nem volt kedvem angolul beszélgetni, sőt magyarul sem. de hát az én vendégeim, bírjam már ki, így hazavonszoltam magam. kérdeztem, hogy készen van -e a vacsora. ui. azt ígérték, hogy vasárnap ők főznek :) á, még nem csináltak semmit.
beszélgettünk, és nekiálltak. lencse+sárgarépa+szalonna+hagyma voltak a fő komponensei az ételnek. a francia nevét nem jegyeztem meg. nagyon finom lett.
ó, de itt nem ez a lényeg. hanem az, hogy 1 csomót beszélgettünk meg nevettünk 1ütt. so we had a great time together.
engem ez nagyon fel tud tölteni. szét-robbanok a boldogságtól, ha ilyen jól mennek a dolgok. úgy értem angolul tudok beszélgetni. nem az anyanyelvemen fejezem ki magam. mindig megdöbbenek, hogy milyen jól lehet külföldiekkel beszélgetni. emiatt bírom elképzelni, hogy éljek külföldön. nem mintha szeretnék.
mindenféle dolog előkerült. a tudatos álmodás, függőség, bicikli. á, el se lehet mondani.
szerintem a kulcs- ez most jutott eszembe- 1 jó kaja. tehát én mindig főzök vmit a warmshowerseseknek. az elindít valamit. máshol is csak így van, ha esemény van, eszünk. az közelebb hozza az embereket. biztos van ennek valami ősemberes magyarázata. főzni meg tudok és szeretek, szeretem a vendégeket. gyűjtöm a köszönőleveleket a hűtőn... időnként elolvasom őket, s visszaemlékezek. szép idők...
m & p nem sokat tekertek. bécsből idáig. ott kölcsönöztek biciklit. hát elég trének tűntek nekem. meg az önsúlyuk vagy 20 kiló. alig bírtam megemelni. heh, gyorsan hozzászoktam a colnagohoz...
most olyan érzésem van, hogy a leglényegesebb dolgok leír6atlanok. vagy gyér a szókincsem?

közben 1 másik ws-es pár engem rolandnak szólított. ezért visszaírtam nekik, hogy nem érek rá.

mostanában kettesével járnak az emberek biciklitúrázni. igazuk van, én se mennék 1edül.

angol nyelven gyakran elhangzik: have a nice day! ez magyarra fordítva olyan bénán hangzik. én nem is használom.

Nincsenek megjegyzések: