2009. december 16., szerda

olasz, bul/dipénz

ezek foglalkoztatnak.
nem volt ott az utolsó olaszórán a tanárunk családi dolgok miatt. nagyon meglepődtem, amikor a terembe toppanva 1 másik tanár látványa fogadott. kiosztotta a test finale-ket, én is átnéztem az enyémet. a teszt elején fel volt sorolva a 4 részfeladat, melléírva a %-os eredmények, és z. odaírta 1 másik tollal a fogalmazás mellé a helyettesítő tanárnak: megdícsérni
:)
végül is nemtom megdícsért -e, ui az óra elején alig értettem valamit a beszédéből. később javulz(am).

utána megfogyatkozott csoportunk elment a z. által foglalt vendéglátóipari 1ségbe (MOST). én ezt még csak kívülről láttam. kavarogtam a biciklimmel, majd a többiek miután benyitottak, vigyem be a bicajt, ott már van 1. ok, remek. odalakatoltam a székkupachoz, majd helyet foglaltam a öbbiek mellett. éhes voltam nagyon, hisz úgy készültem, hogy eszünk. végül is csak m. nem evett, ő folyékony kenyérrel táplálta magát. amikor megérkeztünk, alig voltak vendégek, ehhez képest nagyon lassan készült el az 5 adag kaja. azt hittük, elfelejtették. pedig tényleg nem sok dolga lehetett a szakácsnak. meg az ételeink se voltak bonyolultak. no de ne szaladjunk előre.
még a sörünket vártuk, amikor odajön 1 rosszarcú ember (a mexikói utcazenészek vére és nem tudom még milyen vérek csörgedezhettek az ereiben.). biztos a himlőhely tette rosszarcúvá
-tiétek ez a kék bicikli?
-igen, az enyém.
-el kéne onnan vinni.
-miért, ott van egy másik is.
-igen, de az az enyém.
-és?
-én vagyok a főnök.

úgyhogy kivittem a gizellát, a többiek pedig azt ígérték, többet nem jönnek ide, ha ilyne itt a főnök. :)
a spenótos gnocchi végül is megérkezett. jajjjjö tele volt spenóttal! azt hittem, csak nyomokban fog spenótot tartalmazni, de negativ sejtelmeim szertefoszlottak. a ricottát ugyan nem éreztem rajta, de etől függetlenül kellemesen selymes-fűszeres-tejszínes volt.
az est további részében nagyon jókat beszélgettük, érdemes volt elmenni a lányokkal meg a srácokkal. a biciklis szempontjaimat is hirdethettem, hogy értsék meg, miért közlekednek úgy, ahogy.

a legújabb trend
a belvárban elkezdték a kocsmákban átvenni a klotyó üzemeltetéssét mindenféle kft-k. kiírják, hogy 100 forint. na neee, 550 ft-os sör mellé ne kérjenek 100 forintos budidíjat. az eszem megáll. mondjuk természetesen nem fizettem. szerintem ez teljesen irreális. nem tudom, mi lehet a dolgok mögött. arra tippelek, hogy a személyzet nem akar foglalkozni a klotyó tistítással -bár feltételezem, hogy nem a pultos intézte ezt, hanem valaki más- és ezért felbérelnek 1 kft-t, hogy csinálja meg. úgy gondolom, hogy olcsóbb lehet a kft-nek kifizetni a wc üzemeltetését, mint a saját alkalmazott bére. különben minek csinálnák? ez azt jelentené(i), hogy a kft. a)még kevesebbet fizet a dolgozójának, mint a hely b)többet fizet neki, de akkor kőkemény klotyódíjat kér el, amiből fedezheti a költségeit.
megpróbálok számolni. mondjuk amostban elférnek egyszerre 200-an. nem mindig van teltház, vegyük úgy, hogy átlag 100 ember tartózkodik ott 19 és 24 között. minden ember legyen ott..... belekeveredtem. minden órában 100an menjenek el klotyóra, az 500 alkalom. 500*100=50.000 ft. ennyit úgysem fizetnek. szerintem 30-at sem. áhh, nem tudom. őrültség ez akkor is. nem nagyon értem a logikát ezekben, hogy miért éri meg a körmendi egisből kiszervezni kft-kbe bizonyos részlegeket. meg kellett volna kérdezni anbankos csoporttársamtól. hátha vki el tudja nekem magyarázni.

amikor indultunk kifele -én nem éppen józanul, d enem is részegen-, mondom cs-nak, ki nem néztem volna afőnökből, hogy biciklizik. erre basszus ott gubbasztott a sarokban alaptopja mellett, és figyelte az emberáramot. tuti meghallotta... mind1.

mérnök agy
azt hiszem, időnként csinálok ilyen rovatot a blogba. ez arról fog szólni, milyen műszaki 5lettel valósítottam meg dolgokat. ilyenkor szóban vállonveregetem magam, hogy lám, mégsem volt 6ástalan 5+2 év műegyetem.
ulmból idézek.
a konyhai csap ö-v szórt, látszott rajta, hogy csupa vízkő. mondtam e-nek kitisztítom, csak 1 csőfogót meg némi ecetet adjon. sajnos csak kombináltfogó volt, aminek nem elég nagy a harapása, kipróbálva valóban nem jöhetett szóba. viszont lássunk csodát, a koynhai csapról kézzel le tudtam tekerni a szűrős részét. kicsit más kialakítású, mint az itthoni, ezért erőlködnöm kellett, hogy memorizáljam a szűrősorrendet. természetesen nem sikerült. mind1, simán össze tudtam rakni, és működött gyönyörűen tsiuztítás után. ez nem teljesítmény idáig.
a fürdőben is hasonló volt a helyzet, ám még annyira se lehetett megfogni kombinálttal, mint a konyhait. próbéltam rátenni wc papírt, hogy akkor majd nem csúszik el. ám hiába. a fogó megcsúszott, és a szűrős rész belsejének nekiugrott, azt eltörte (totál szét volt rohadva), kihullott 2 kis szűrő. mondom, csak le kéne szedni. gondolkoztam. kérdeztem e-t van -e ilyen húsfogó eszközük. nincs. és szétnéztem az eszközök között, hátha van oylan, ami szétnyit6ó mint 1 fogó. és megtaláltam a fokhagymanyomóóót! odatettem 1 rongyot a szárai meg a csap közé, és szuperül lecsavartam. tessék, ennyi. ezt a szűrőt remélhetőleg a kukába dobta be. miután elvitte megmutatni, hogy miylet szeretne.

Nincsenek megjegyzések: