2010. december 3., péntek


hát

1 hete nem írtam. kicsit elszállingóztam az élettel. hahhh.
a képen a céklás süti nyers állapotban lát6ó. a rózsaszín folyadékfázis, és abarna aszilárd fázis. tekintsünk rá úgy, mint 1 muffinra. rengeteg ideig sült a kis bestia, legközelebb kevesebb cékláát teszek bele vagy több poralakút. új módszert dolgoztam ki, így készül nálam a céklás sütibe a főtt, reszelt cékla: lehámozom a céklát, feldarabolom, belevágom a turmixgépbe, ráborítom z olajat meg a 3 tojást, és összeturmixolom. így a folyékony hozzávalók mind 1ütt vannak, csak össze kell keverni a szilárddal. ez idő és energiatakarékos megoldás, és állítom, hogy ilyen változatban nem jön elő annyira a ckla föld íze, mint 1ébként.

a másik képen pedig 1 máktésztájú torta lát6ó meggytöltelékkel, és az újításommal a tetején: ez a crunchy tető, amely kézzel összemorzsolt ciniminis gabonapehelyből (vagy mi) és darabokra vagdosott étcsokoládéból áll.

még van 1 kiba. jó 5let a fejemben. ezt csak akkor osztom meg népes olvasótáborommal, ha kiforrt a recept. több változat is napvilágot látott hála attila munkatársamnak. jujjj, de jó lenne már most nekiállni.

olasz
tegnap nem volt szar az olasz. francba, mijér' nem tanultam?! ez a meghülyülés néha hátrány is lehet. túl sokat használom az IS szót. már régebben feltűnt. a túraleírásokban úgy kell kiirtani őket. meg innen a blogból is.


hej hó. szóval reggel tesómmal 1ütt indultunk melóba. fújta aza rcunkba a szél a havat. vágtak a kis jégkristályok rendesen. mint amikor idén ősszel olasz-osztrák-szlovénban bicikliztünk, csak akkor az eső szaggatta a bőrünket. nem is értettem, hogy tud ilyen éles lenni. szerencsére a szemüvegem véd valamelyest, bár jobb lenne, ha nem lennék szemüveges és munkavédelmi/biciklis szemüveggel védeném a látószerveimet. de most már mind1. a szemüveg az imidzsem részét képezi, nélküle fél ember lennék. vajon valóban fél ember lennék -e? vajon egész ember vagyok -e? úgy érzem, közelítem. fú nagyon jó. és nem is beszélek annyira rondán. trágárul. van ami lebomlik belőle, más meg felépül.
amúgy szerintem menő hóban biciklizni. nem mintha én a mai teljesítményemmel nagyot mutattam volna.
most lépek, májak, vesék...

Nincsenek megjegyzések: