2012. november 12., hétfő

torma

az 1etlen csípős dolog amit szeretek. hm, ez nem is igaz, mert a mustárt is szeretem. ezek annyira másképpen csípnek, mint a paprika.
szeretem a torma kiszámít6atlanságát. eszel 1 falatot. semmi. viszont a következő falat már az orrodon keresztül az agyad legbelsőbb bugyrába is be6ol, és megerednek tőle a könnyeid.
ezt bírom a tormában. ezt a kiszámít6atlanságát.
a majonézes torma is ilyen annak ellenére, hogy gyárban állítják elő. azt hinnéd, hogy ha gyári, akkor teljesen homogén, minden 1es köbcentijében  ugyanaz az íz vár. de nem. nagyon is különbözik. adult surprise.

eránál rákaptam a

wasabis mogyoró
ra. ez a wasabi kb. a japán torma. azt írják, hogy igen drága, japánban sem mindenki ezt eszi. ide általában a mustár+torma+színezék keveréke jut el wasabi porként. tehát fölösleges megvenni a wasabiport? inkább dolgozzunk az olcsóbb tormával? zöld ételfestékem nekem is van. tormát is tudok szerezni. csak a porítását kéne valahogy megoldani.
ez a wasabis mogyoró (wasabis valamivel bevont földimogyoró. kicsit sós, kicsit édes, helyenként csípős) is hozza a torma kiszámít6atlanságát. várom, hogy melyik szaggatja szét az agyamat.
ki kéne kísérletezni ezt a házi tormás/wasabis burkot. a lehelen 3.800 ft/kg-ért vettem, míg a fővámon 3.200-ért. ez így is sok érte.mi több, rengeteg. a földimogyoró olcsó, a torma sem 1 horror ár. vagyis meglehet, hogy de. régebben meglepődtem, hogy mennyiért árulják a piacon. aztán hirtelen meg fele annyiért.
az jó kérdés, hogyha sikerülne kiszárítanom, akkor megmaradna -e a torma aromája? elképzelés: lereszelem a tormát, beteszem a sütőbe szárítani mondjuk 50 fokra. kiszárad, ledarálom kávédarálón. nincs kávédarálóm. nem vagyok biztos benne, hogyha a lereszelt, szárított tormából a turmixgépben víz hozzáadásával rögtön pasztát akarnék csinálni, hogy összeállna. szerintem nem lenne belőle por. kérdés, hogy a wasabi porban a fent említett 3 fő komponensen kívül még mi van? van -e benne vmi "pasztaképző cucc"?
fú, már most érzem a fejemben a wasabit.

diéta
megfogadtam, hogy karácsonyig (karácsonyi buliig) nem eszek édességet. értem ez alatt a sütit meg csokit, péksütit, lekvárt. nemtom, a gyümölcsjoghurttal hetente 1x tehetek kivételt, ugye? 1 hete tartom. tegnap mégis megkóstoltam a sütit, amit csináltunk barátnőmmel. 1 szeletnél meg bírtam állni. és nem okozott (különösebb) nehézséget.


Nincsenek megjegyzések: