2009. augusztus 3., hétfő

fénykép, 7vége

BICIKLITÚRÁNK FÉNYKÉPEI 2/1

megsütöttem a ciabattat. ez időigényes folyamat, bár találtam olyan receptet, ami kevésbé hosszadalmas. persze nekem mindig a legbonyolultabbat kell választani...
a libákkal való kapcsolatom nem volt szorosnak nevezhető az elmúlt 30 év alatt. a szőke libákkal sem, és az élelmiszerlibákkal sem. nos, az utóbbit mélyítettem el a 7végén.
munkatársam szerzett libamájat egész olcsóért. nem nagy darabok, hanem kicsik meg ilyen zúzalék. de libamáj. ebből készítettem mondjuk úgy pástétomot. csak a konyakot felejtettem a munkahelyi hűtőben, és az almát elővigyázatlanul megettem, így ezek a hozzávalók kimaradtak belőle. maradt a só, fokhagyma , hagyma, libazsír, a végén kis frissen őrölt színesbors. a libazsírt én sütöttem ki. a piacon egy helyen találtam liba testhájat 450 ft/kg-ért. nem tudom, máshol mennyi, de a lehelen biztos drágább, mint a fővámon. a hentesnéni elmagyarázta, hogy kell kisütni. kedves volt. az előttem lévő vásárlót is próbálta meggyőzni, hogy póbálja ki a libazsírt, nem fog csalódni. legalább 1 kicsiiit.
hát a ciabatta a májpástétommal tökéletesen kiegészítik egymást. ehhez jön egy ksi friss hazai zöldpaprika, éás máris a csodálatos valóság részese vagyok.

vasárnap délután több órát sikerült aludnom. meglepődtem, hogy így el bírtam feküdni. közbe-közbe felébredtem, álmodtam mindenfélét.

este toldimoziztunk. még elég meleg volt kint. a moziba meg szereltek légkondit. mondom, pulóvert nem hoztam, akkor üljünk inkább kint. hát ja, mert meg kell fagyasztani az embereket mindenütt. egyre joban gyűlölöm a légkondit. eszetlenül használják, hangos, szórja a meleget a másik oldalon, begyullasztja az ízületeket, az orrot, a torkot. és mégse lehet nélküle létezni. pont szombaton mondta valaki, hoyg tudomásul kéne venni, hogy a nyár az ilyen: meleg van. a mediterránok jól csinálják. bezárják a boltot, azt csá. át kéne szervezni az országot oylanra, mint az övék. bár a gyárakban nem hsizem, hogy délben leállnak. itt úgysincs gyár, nincs semmi. minek a munkáspárt, ha munkásosztály sincs?!

ez a dynair párna rohadt kényelmetlen. szétmegy a fenekem.

Nincsenek megjegyzések: