2009. augusztus 25., kedd

rizottó

tegnap paradicsomosat készítettem. otthoni szuperérett paradicsomból. a héját könnyen le tudtam húzni. jobb ez így, mert hőkezelés 6ására ugye felpöndörödik, és ehetetlen lesz, rontja az élvezeti értéket. parmigano raggiano helyett grana padano került bele. ez nekem jobban bejön, nincs olyan erőszakos íze, olcsóbb is (főleg azért mert ajándékba kaptam 1 db-ot). ha a parmezánt túladagolom, vége. elnyom minden ízt. tehát óvatosan bánjunk vele. nem is értem, hogy gondolta areceptíró, h 275 g rizshez 100 g parmezánt vegyünk. én kb. a negyedét teszem bele. de most már áttértem a grana padanohoz :)
fúúú, ez a paradicsomos rizottó sokkal finomabb lett, mint a múltkori. a bazsalikom dobott rajta sokat. ezt a piacon vettem 1 savanyúságosnál 150 ft-ért. az eladólány nagyon kedves volt, és ahogy beleszagolt a bazsalikomba, isteni, úgy látszott rajta, hogy jó helyen van, szereti az árut meg minden.
a despar-os rizottórizs is jelesre vizsgázott. ezentúl a sparban veszek rizottórizst.
majdnem elájultam magamtól. hiába jó alapanyagokból lehet igazán jót főzni.

a margit hidat lezárták. számomra ez sajnálatos, mert annak ellenére, hogy utáltam -melyik hidat szeretjük, ugye...- mégiscsak soxor ezen keresztül intéztem a dolgaimat. most kerülhetek az erzsébet hídon- szuper. tegnap direkt a nagykörtén mentem a) megkíméljem magam a kiskörtei sinezéstől b) erre jobb megközelíteni a lehel piacot, ha a felüljárót ki akarom hagyni a bajcsyn c) kíváncsi voltam, mennyire mérséklődött a forgalom a margitka híd lezárása után.
jelentem, mérséklődött valamelyest. a blahától érezhetően kevesebb autó szorongott az úton.

reggel kíváncsian tekertem a kálvin tér felé, hiszen augusztus 19. óta nem láttam. itt majdnem mindig valami újdonságot tartogatnak a szakemberek számomra. most 1 darabig ez lesz a forgalmi rend, nem változott semmi.

főztem szilvalekvárt ringlókinézetű szilvából. ránézésre sárgabaracknak tűnik. és ízre is. inkább dzsem ez. most már annyi dzsemem van, hogy a hirtelen támadt cukoréhségemet kielégíthetem bármikor, és a joghurtokat is ízesíthetem. lesz tehát szilvás, ősziabarckos meg epres. a kalsszik banánost is hozzávehetem.

a szénhidrát szükséges feltétele annak, hoyg rendesen bírjak mozogni. legyen ez kenyér vagy tészta formájában. ennyi türelmem volt...

Nincsenek megjegyzések: