2010. október 20., szerda

főzés volt: sültpaprika, padlizsánkrém

rátaláltam erre a csodaszép blogra. olyan gyönyörűeket süt ez a nő! kész vagyok tőle. meg kell tanulnom spanyolul. már ha ez spanyolul van. micsoda 5letes péksütemény-megjelenítési megoldások! kedvet kaptam a pék-séghez.

sültpaprika
még múlt 7 elején vettem kápia paprikát. nem tudtam neki ellenállni. 1 jó sültpaprika-salátának ki tud ellenállni?
tegnap olasz után hazatekertem hátszélben! és bevágtam őket a sütőbe 2 db padlizsánnal 1ütt. nehezen akartak megsülni, sőt van amelyik túlsült. remélem, jó lesz. kis balzsamecet, olivaolaj, frissen őrölt bors meg só kell rá. esetleg fetasajt. sőt, az csak használ neki.

padlizsánkrém
nórikám elmondása szerint készült. lehámoztam amegsült padlizsánokat műanyag késsel. összetörtem őket nem fémmel. nemtom, hogy sülve van -e jelentősége annak, hogy fémmel érintkezik -e vagy sem. vajat kevertem bele meg apróra felkockázott vöröshagymát. só nincs benne, azt fogyasztáskor szórunk rá. állítólag oylan vastagon kell a padlizsánkrémet kenni, mint amilyen vastag a kenyér. fú, nagyon finom lett.

rizstej
most már elég hideg van ahhoz, hogy a konyhában működő tűzhely mellett töltsem az időmet. így főztem 5 liter < rizstejet, amíg vacakoltam a többi melóval. nem is vacakoltam, mert tulkép. jól elszórakoztam. a turmixgéppel szép simára kevertettem a kész rizstejet. nemtom mire fogom használni. bemegy a fagyasztóba meg adok tesóméknak, mert eli még mindig nem fogyaszt tejet, ui. kiüti virgácsot.

piac
olasz előtt beugrottam gyümölcsért (jön kamilla :) meg fetasajtért. a zöldséges srác megkérdezte, hogy megy -e még a bicikli. mondom megy az egész évben. és jó tekerést kívánt. ilyenek is vannak. ott mindig normálisak velem, szeretek oda járni. meg elfogad6ó áron terítik a növényeket.

olasz
tegnap megbeszéltük, hogy marco nem a legjobb pedagógus a világon... nem csak az én hibám, hogy olyan szarul megy meg furcsa az egész. elvesztettük a motivációt. nemtom hogyan ösztönözzem magam több tanulásra, hogyan legyek újra lelkes...

bicikli
új lánc van a gizin. vmi furaság jön a középrészből. várok vele 1 kicsit, hátha elmúlik a hang, összeszoknak 1mással a dolgok. nehéz tekerni. tán előrébb kéne húzni a kereket? 7fő óta 1x sem mentem fel az üllői úti felüljárón. olyan érzésem van, hogy az istenhegyin se bírnék felmenni vele. nincs türelmem írni. semmi különös nem történt. ma kamillázok és ez jó. remélhetőleg mind2nknek :)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

http://translate.google.hu/translate?u=http%3A//misrecetasfavoritas2.blogspot.com/&hl=hu&langpair=auto|hu&tbb=1&ie=utf-8