2010. október 4., hétfő

rizs

nem, nem a rádióműsorunkról lesz szó. már el is temettük azt. majd hamvaiból 1x talán feltámad. akkor új nevet is adunk neki.
jázminrizs és folyományai. andival thai sülrizst főztünk szombaton. mellé pedig japán sajttortát sütöttünk. mind2 étel odabaß. a thai rizshez a jázminrizst múltkor a sparban vettem. ez volt köretnek az epres nyuszi mellé is. zoli mondta, hogy jázminrizst a sárkányban vagy az ázsia centerben vásároljak, ott sokkal olcsóbb. ezért túl sok dolgom nem lévén, tegnap kitekertem a sárkányba. sokkal közelebb van, mint az ázsia, ám állítólag drágább. viszont du. még akartam biciklizni, spóroltam az erőmmel meg az időmmel.
annyira kialudtam magam vasárnap reggelre! fél 11-kor keltem fel. ekkor már annyira feszített a húgyhólyagom, hogy muszáj volt kikászálódnom az ágyból.
szóval félre a rizsával, kimentem a sárkányba. bolyongtam az árusok között, kerestem a rizst. a ruhák, cipők és illatszerek között nem találtam. amikro kiértem közülük, megakadt a szemem 1 élelmiszerbolton. lehet több nincs is ott? megtaláltam a jázminrizst, kilónkért 550-ért. nem akartam zsákosat venni, de lehet legközelebb veszek, ha szét tudom logisztikázni a népek között.
vicces volt látni a kis kínai gyerekeket magyarul kiabálni :)
változás állt be a kínai ruházat területén. minth akevésbé volnának büdösek, mint régen. tegnap nagy mennyiséget szagol6tam 1xre, és nem kaparta az orromat. esetleg a cipők. lehet régeben is a cipők gumiszaga csavarta az orromat. hasonló a bicikliboltéhoz, mégse szeretem.
a kínai fehérnemű megtalálta a nyugatinál lévő skálát is. gyanús volt múltkor, hogy már 1500-ért adnak melltartót. pedig ott régebben csak drága holmikat lehetett vásárolni, max. akciósan érte meg pénzt kiadni fehérneműért.
és a nyugati skála amúgy is 1re gázabb. pár éve bőséges üveg- és porcelánkínálat volt, most gyak. nulla. gáz ruhák, lezárt 3. emelet... mit csinálnak? hogy éri ez meg? ha igazán ratyit akartok látni, nézzetek el a ksipesti skálába. az olyan döbbenetes, olyan üres, siralmas és gagyi, hogy nem találok rá szavakat. a vásárlók száma<< eladók száma. lézengés, kongás. szörnyen néz ki belülről. kommenista időket idézi. utoljára akkor szitkozódtam bolt ügyben, amikor nórával a balatonon voltunk vmi élelmiszerboltban. nem tudom, mi lehet a taktika, miért rontják így. ki viseli a sok alkalmazott költségét, mert kitermelni nem tudják, az 100.

bicikli
amint említettem, tekertem 1et. megerőltettem magam. már az elején meglepetés ért: az üllői úti felüljáró jobb szélén megláttam az elhagyott kesztyűm felét... pénteken este kiesett a zsebemből, ui. elfelejtettem bezipzározni. kezdődik a kesztyűelvesztő időszak. remélem, ezzel letudtam az ideit. nagyon sajnálom azt a kesztyűt, még tesómé volt, csak ő kinőtte. csodás kék nemezfoltokat varrtam rá, mert a nagy lyukakat stoppolni nem lehetett már. erre elhaygom. most a 5-10 fok hőmérséklettartományra nincs kesztyűm...
végül is az erzsébet hídon mentem át budára, hogy a hegyalja úton melegítsek az istenhegyihez.
azt éreztem, hogy emelni kéne a nyergen még 1 kicsit.
az istenhegyinek a vége volt a szivatós, csakúgy, mint múltkor (ahol a béla király út becsatlakozik) nem értem, miért, van olyan szakasza, ami kegyetlenebbnek látszik. hát erősen gondolkodtam rajta, hogy feladom. de mondom, ha már ideáig eljöttem, és múltkor sima pedállal mentem fel a gizellával, nem patenttal, mint most, szóval ilyen körülmények között nem ad6om fel. az eötvös utat már nem tudtam bevállalni. bár lehet kis pihenő engedélyezése után ment volna.
5 perc alatt legurultam. szerencsére a gizivel nem lehet úgy döngetni. gurulás közben megfogalmazódott bennem, hogy megcsinálom még 1x. így a kékgolyó utcai kereszteződésnél dobtam 1 balost, s másztam is fel újra. 20+/-2 perc alatt értem fel- nincs km-órám, a telefonomon néztem az időt, az meg csak percpontos. biztos öröltek az autósok akik a béla királyról akartak kikanyarodni az isten hegyire, hogy én ott jövök eggyel. de elengedtek. ugyan nekem volt elsőbbségem. akkor is cikinek érzem araszolni előttük. haha. gondolják, ez őrült, ha ilyen lassan teker, miért nem gyalogol.
volt 2 srác, akik mellett 4x mentem el. 1.re felfele pont a fent említett szakaszon, 2. és 3. kiesett, a 4. már a nagyenyed utcában.
hazafele a krisztina krt-on jártam, amikor eszembe jutott, hogy na, itt lakik glória. ha arra járok, mindig eszembe jut. erre megláttam őt. kiabálás, fék. dumáltunk. szerdán álomvizsgázik.

cini minis

zoli ilyen gabonapelyhet vett. 2 este megettünk 1 zacskóval/dobozzal. mindig megmegyarázza, hogy mennyire jó és egészséges. persze finom, mint az állat, eteti magát, alig lehet abbahagyni.

ennyi.

Nincsenek megjegyzések: