2011. október 5., szerda

piac

vegyészkarra jártam...
tegnap kitekertem a kispesti piacra. 5 körül már az árusok nagy része bezárt. vizslattam a zöldséget, gyümölcsöt, s csak 1 helyet találtam, ahol sütőtököt vehetek. 118 ft/kg. ezek picik voltak. namondom, tán jobb is, mert hamarabb megsül és fajlagosan kevesebb a magja. vettem a srácnál szőlőt is- minek mászkáljak máshova, ah mindenhol ugyanannyiba kerül?
hazamentem, s 1ből a mérlegre ugrottam, hogy kiderüljön, mennyivel vert át a szép kék szemével meg a kedves, mosolygós szájával. lássatok csodát: semennyivel! pont annyiért fizettem, amennyit megvettem. nagyon örültem. vidáman vágtam fel a tököt, s tettem tepsibe. erával gyorsan kikísérleteztük, hogyan lehet időzíteni a sütőt. szükséges volt, mert lakógyűlésre mentünk. az 1ik tökkel különösen jól jártam: alig volt magja, kb. csak 1 pingponglabdányi részt kellett kivájnom belőle.

ami döbbenetes volt. bármit akar tenni a lakóközösség, mindenhez ügyvéd, közjegyző, építési engedély, földhivatali lap stb. kell. én csak ámultam. az a pár dolog, amit megoldani kívántak, nemtom hánynapos munkájába telhet 1 közös képviselőnek. a legborzasztóbb, hogy a wekerlén mindenhez építési engedély kell. ezt mondta a nő. még a beltéri ajtócseréhez is. higgyük el. éppen most büntettek meg vkit 150.000-re. hát remélem azt a patkány szomszédot vki jól elagyabugyálta, aki ilyenért feljelentett vkit. nem vagyok benne biztos, hogy a 6óság nem a legmagasabb büntit szabta ki. nálunk olyan kedvesség van minden hivatalban...

igaz velem nem voltak bunkók mostanság semmelyik közmű szolgáltatónál, amikor telefonon beszéltem velük és az irodában sem. nem tudom, ki és mi hozza ki belőlük az állatot :)

erről múltkor beszélgettünk. most más fórumon is megerősítik az elsajátítandó hozzáállást. mindig találok vmi érdekeset.

tök
höz még vmi. találtam limara oldalán ezt a sütőtökös keksz receptet. felbuzogtam, hogy akkor ilyet. 1ből 2 adagot kevertem be. ipari mennyiség. vagy 5 tepsivel süt5tem. hogy ez mennyire finooom! olyan finom, puha. tökíznek nyoma sincsen, szerintem csak puhaságot kölcsönöz meg színt. én nyomózsákból alakítottam ki a halmokat zsírozott-lisztezett tepsire, majd simán zsírozottra. nem volt sütőpapírom. nem akart a tepsin maradni a tészta, de késsel "elvágtam". a formájának meg mind1 volt, mert sülés közben kissé terült a massza. ilyet máskor is sütök. fénykép nincs. erről legalábbis.

többi gondolatom elpárolgott. tanulom a tudatos álmodást. erről tán lesz mit írnom. nagyon sokat (sok hülyeséget meg rémeset) álmodok, gondoltam, kihasználom ezt a tulajdonságomat. azonban úgy érzem, elég nehéz lesz megtanulnom tudatosan álmodni a sok álom ellenére. álmomban sodródok. az életben is?

Nincsenek megjegyzések: