2012. január 24., kedd

először is

jöjjön a rejtvény. mi ez?
aztán
nézzük, mit főztem a 7végén.
múltkor megszerettem a káposztás tésztát. kaptam nagynénémtől 1 fél fej káposztát, aminek ez lett a sorsa. ez a káposzta a tömörség mintapéldánya volt. átmérője 17 centi, tömege valamivel több, mint 600 gramm. ha a fejemre esik, ott maradok. a tésztát én magam gyúrtam saját kezeimmel. lazára, sajnos, így elég nehéz és csúnya volt a darabolása. szóval van még hova fejlődnöm. lustaságból nem szabad puhára gyúrni, különben nehéz szépen felvágni. csináltam akkora kupit a konyhában, hallod, era, még nekiálltam a cantuccininek, amiről kiderült, hogy legalább 2x annyi citromhéjat elviselne, mint amennyit most beletettem, pedig a recept csak a citrom levét írja. azért jó lett. a 3. gasztronómiai próbámról majd később. a 4. vasárnap történt, amikor orsival és zével gofriztunk. a házi csokipuding nagyon megy fahéjjal és rummal (cukrász szeszes ital :) ízesítve. a narancslekvár  is jó volt hozzá. legközelebb a sós gofrit is kipróbáljuk. vannak még 5leteim.
ennyit az élelmiszerekről.

tücsök
külön bekezdést szentelek, a gekkó számára fenntartott élelmiszerállatokról. sorsuk sanyarú. 1 kínai kajás dobozban 1 leszabott tojástartó db meg némi odapenészedett/aszalódott alma társaságában tengetik nyomorúságos életüket. a doboztetőn lyukak vannak, hogy ne csak lelküket leheljék ki, hanem a CO2-ot is, bár őszintén szólva már gőzöm sincs, hogyan lélegeznek a rovarok... néha mozgolódnak, ilyenkor pattog a doboz. a lakhelyük alja meg a tojástartó mélyedései már eléggé feltöltődtek tücsök ürülékkel. csak tudnám, miből szarnak ennyit. mert alig esznek, italuk nincs. tán felfalják 1mást? ez bizony lehetséges:
amikor itt voltak a vendégek, zé tüzetesebben átvizsgálta a tücskös pixis tartalmát, és látott 1et s mást a páragyöngyök mellett. felfedezett 1 albínó tücsköt, melynek 1ik hátsó lába és az 1ik szárnya hiányzott, valamint csápjai is csökevényesek voltak. elég rosszul festett. színe, mint a fehércsokié. zé szerint kikezdték a többiek... utánanéztem, és valóban: azt írja vmi oldal, hogy petézés 1 hét, kikelés 1 hét, élettartam 2 hónap. szóval ezek simán szaporod6nak 1más között a dobozban. ma vannak nálunk 2 hete. esélyes, hogy már az állateledel boltban megtermékenyítették a lány tücsköket, s 1 7 múlva több tücskünk volt, mint vásárláskor.
reggel túltettem magam az undoron, és belenéztem a dobozba. hát, eltűnt az albínó féltücsök. elfogyasztották vacsorára a társai? szublimált? megdöglött és elrohadt 1 éjszaka alatt? ááá
szóval ilyen életük van ezeknek az állatoknak, akik arra várnak, hogy felfaljaőket a cuki gekkó, aki nem csinál semmit egész nap, csak az odújában fekszik, néha megfordul, esetleg fázik. a tücskök csinálják nála a rumlit, nem ő. amilyen lassú, nem nagy felfordulást tud csinálni, a kakája is koncentráltabb és nagyobb. végül is nem csoda, hiszen sokkal nagyobb, mint a tücskök.
milyen szép dolog ez az állattartás :) eddig nem gondoltam bele, csak a nagytestű haszonháziállatok életébe. a hobbyállatok ritmusa nem érdekelt, mivel nem voltam velük kapcsolatban.

csepel
szombat du. kitekertem csepelre manóékhoz. a wekerlén a teraszon a mikroklíma fantasztikus volt, rövidujjúban lehettem volna. amikor kilakatoltam a biciklit, megjegyeztem magamban, hogy kár volt ennyire felöltözni. napsütés, szélcsend. ez egészen odáig tartott, míg ki nem gurultam a kapun. az utcán lévő referencia tócsán még jégdarabok úszkáltak. ennyit a túlöltözésről.
tökkirály volt biciklizni, 1ből megtaláltam az utat, nem is gondoltam, hogy emlékezni fogok rá, mert annakidején sötétben tekertünk, és pont ellenkező irányban. 3 kivilágítatlan biciklissel találkoztam az út alatt.
nem is láttam még a felújított házat. nekem nagyon bejött, jó hangulata van, alig bírtam onnan eljönni. (vasárnap fél 3 körül távoztam.)
szóval előkerült némi pálinka is. pontosabban félpálinka. ha már volt féltücsök. mert az íze hasonlított, csak a 6ása nem volt meg, gyenge volt. azért megittunk belőle párat. és ettem fincsi székelykáposztát. magdi tesz közéje rizst is, nagyon ízlett. meg mikibácsitól örökölt meggybefőttet.
és játszottunk a gyerekekkel. az örökmozgók. jó velük játszani, mert könnyűek. a kisgyerekek imádják, ha dobálják őket :)
i6tam fröccsöt az új szódásszifonból kijövő szódavízből retro pohárból (füles vatsagfalú üvegpohár, aminek a közepén 1 karikában 1 szám van), ami használatlanul állt kb. 2 évtizedig a dobozában. ezen felbuzogva tegnap eltekertem a liss márkabolt-hoz (sajnos nem -ba, mert zárva volt), hogy megnézzem, milyen termékeket kínálnak, hogy éri meg ez? szódásszifon, habszifon és patronok. ennyit láttam a kirakatban. de még visszamegyek, és megnézem, mert sokféle habszifont árulnak. lehet veszek majd 1et, csak ki kell nyomozni, melyik való leginkább nekem.

buborék
a gofrihoz belezúdítottam a tejet 1 kislábasba. persze a nagy lendület miatt melléfolyt, viszont 1 csoda is keletkezett mellé: 1 óriási tejbuborék. mint 1 mobiltelefon, kb. akkora volt. rögtön ugrottam afényképezőért, de mire bekapcsoltam, a buborék kipukkant... így jártam múltkor a szép naplementével is: gondolkodtam, hogy elővegyem -e a gépet fényképezni. hideg volt, nem volt kedvem. végül rászántam magam, hogy legyen 1 kép a túráról, ne csak arról, ahogy ülünk a buszon, és lógnak a szellőzőnyílást betömő sapkák meg kesztyűk. tehát elővettem a gépet, majd a gomb megnyomásakor közölte velem, hogy cseréljek akkumulátort, azzal kikapcsolt. így lett semmi a dologból.

bicikli
szombaton is bolondul fújt a szél és vasárnap is. viszont nem volt hideg, sőt, hazafelé le kellett vennem a kamáslit, hogy meg ne süljek. kacskaringóztam 1et erzsébeten meg itt-ott, hogy mozogjak is valamit. annyira szeretem, amikor a hátamba süt a nap, és látom saját árnyékomat biciklizni. ehhez még hátszél is társul... királynőség. a belső nagykőrösin mentem kifelé, maikor orsi hívott. vártam is ezt a telefont, mert minél később hív, annál többet kell hazafelé szembeszélben tekernem :)
7főn reggel, amikor jöttem le a felüljárón, komolyan kellett pedáloznom, hogy ne álljak le. ha nem tekerek, ott maradok. a fő utcában meg olyan hátszelem volt, azt hittem, kivisz a körforgalomig. nagyon állat volt.

még írok, csak később 1 újat

4 megjegyzés:

ferkó írta...

szerintem valami gyümölcs héja, legyen szilva

zsempi írta...

majdnem talált :) nem gyümölcs, hanem zöldség. tehát?

ferkó írta...

nem tudom :) nem is tudok zöldséget, aminek héja lenne, de ha elmondod, majd biztos egyértelmű lesz...

zsempi írta...

sültpaprika héja :)