2012. január 11., szerda

torta
névnapoztunk. sokáig agyaltam, hogy milyen süteményt süssek attilának. a krémeset imádja, ezért ezen a vonalon indultam el. így akadtam rá erre a tortára, amit kisebb módosításokkal meg is sütöttem. persze púpos lett, csúnyán vágtam 3ba. próbáltam a díszítéssel kompenzálni a lejtősségét. szóval még nagyon sokat kell gyakorolnom, hogy vízszintes tetejű, 1enletes tortákat csináljak. de félre ezekkel.
pörkölt dióval rummal gazdagított sütőporos tészta, és kb. doboskrém.
a munkatársaim el voltak ájulva, hogy ez milyen finom. majdnem mindet felfalták. én meg csak pislogtam, hogyan lehet a krémes sütiért ennyire rajongani. szóval nekik ez kell :) vajkrémes volt, nem margarinos. azért arra már jó régóta ügyelek, hogy a vajat igénylő krémes süteményekbe valóban vajat tegyek, ne margarint. így ehetőbb sokkal, de én változatlanul nem rajongok a vajkrémes sütikért. ha azt gondolom, hogy gazdagság van, akkor mindenbe (a tésztába is) vajat teszek. de ha szegénység van, akkor a tésztába margarin kerül :) azonban ekkor nem vagyok túl boldog. és szerintem a hagyományos linzertésztába nem is jó, olyan nagyon kiérezhető ízt kölcsönöz a tésztának.


forraltbor
orsival bementünk 1 helyre a mátyás utcában. namondom, én forraltbort iszok. pultos felmerít 1 negyed kupicával, kérdezi, elég meleg -e. megkóstolom: nem. mind1, kifizetek 3 decinyit, és majd szólj lécci, ha elég meleg lesz. kifizettem 40 ft-ot, majd leültünk, s megtanítottam orsit snapszerozni. és magamban örültem, hogy lám, milyen barátságos hely ez. meg még kártya is van. az idő telt-múlt, végül megérkezett a forraltbor, amit köszöntem szépen. az asztalratevés pillanatában feltűnt, hogy ez 2 deci, de az is szűkösen. és nem szóltam! a tudatos fogyasztói magatartásom még mindig sehol. gyáva vagyok. megalkuvó. szar ez, mikor állok ki végre magamért? aztán bele is ittam. ekkor meg ki bizonyítja? csak annyit kellett volna mondanom: ne haragudj, én nem 2 decit kértem, hanem hármat. amúgy nagyon finom volt. meg jó a hely is. majdnem melegem volt. amikor bekapcsolták a légkondit, fáztam, és kérésemre megszüntették a hideg levegő áramoltatását.
ezek után más szellemiségben készültem a mávhoz :)


máv
múlt 7en bementem a délibe, hogy számlát kérjek a vonatjegyről. még karácsony előtt utaztam haza, kígyózott a sor, s a pénztáros mondta, hogy 30 napon belül is lehet számlát kérni a menetjegyről. namondom, jófej leszek, nem kérek most számlát, majd 1 kevésbé forgalmas időszakban lerendezem, van 30 napom.
szóval bementem a délibe. mondom a pénztárosnak, hogy kérnék 1 számlát erről a jegyről.... nem ad6.... ??? de megkérdezi, mindjárt jön. kezdett felmenni a vérnyomásom... hát január 1-jétől már csak az érvényességi időn belül ad6nak számlát, sajnálja. de hooogy? én ezt tavaly vettem, csak jófej akartam lenni az utasokal! reménytelen volt, elmentem köszönés és köszönöm nélkül. a pénztártól való távozás után fátyolos tekintettem vettem fel a sisakomat, kimentem az esőbe, és elkezdtem bőgni. ezeket az igazságtalanságokat nehezen viselem.
dühös voltam a máv-ra, és leginkább önmagamra amiért a) nem tudtam uralkodni magamon, és elviharzottam meg bőgtem, és ez látszott rajtam b) nem harcoltam ki magamnak a számlát, amikor járt volna.
kicsit dühöngtem még. aztán eszembe jutott, hogy pesten még van 2 pu. és 1éb helyek, ahol próbálkoz6ok. nem mind1, hogy 5.000 vagy 1.000 ft-ot fizetek a vonatjegyért.
eltelt pár nap, tegnap a nyugatinál voltam, s megpróbálkoztam a számlakéréssel. nyitva volt vagy 6 pénztár, végignéztem a pénztárosok között, s végül 1 faszihoz mentem oda. gondoltam hátha toleránsabb lesz 1 férfi 1 nővel, mint 1 nő a nővel.
-jó estét kívánok, erről a menetjegyről szeretnék számlát kérni.- vizsgálgatja.azt mondja, csak 14 napig adhatták ki. nézek. hát nekem azt mondta a kolléga, hogy 30, akkor ő rosszul tudta, én erről nem tehetek. elkezd számolni, leírja 1más után a napokat, így is kiszámolja, hát túlléptem a 14 napot... elmegy 3 percre. vakargatja a fejét, beüti a könyökét, felpöndörödik a papír, ideges lesz. én elismétlem amit nekem mondta, aztán hozzáteszem: közalkalmazott vagyok, azért nem mindegy, hogy ezer vagy ötezer forintot fizetek 1 jegyért. elmegy újra. visszajön 2 perc múlva. akkor menjek vissza csüt. du. 4-ig, akkor van főpénztáros asszony, meg ő (a pénztáros) is itt lesz, és akkor megnézzük, hátha tehetünk valamit. oké, köszönöm, viszlát. tehát nem reménytelen. átfutott az agyamon, hogy nem mondtam neki, hoyg kérem a főnökét...aztán rájöttem, hogy végül is ő ajánlotta fel a főnököt, nincs itt hiba.
elballagtam félre, elkezdtem öltözködni. 1x csak megbök 1 csaj, hogy a pénztárból hívnak. azt mondja  a faszi, van 1 jóhíre, meg tudja írni a számlát. talált 1 számlatömböt, amin az utolsó bejegyzés jan. 3-ai volt, s visszadátumozta az enyémet is január 3-ra. hát ez szuper, örültem, köszöntem :)

belépőkártya
eltüntettem ezt is. azt hittem, hogy a jóga öltözőben hagytam, ám amikor odatelefonáltam, és bementem, azt mondták, nincs meg. így jártam dolgozni 3 napig. aztán amikor közölte portás, hogy az új belépő 3.000 ft-tól indul, tettem még 1 próbát a jógásokkal. és lás csodát, nem volt haszontalan, ui. ott volt a belépőkártyám.

gyümölcsrizs
a maradék tejet kellett felhasználni. így született meg ez a gyümölcsrizs. a szokásos módon tejberizs, majd langyosra hűléskor felvert habtejszínnel lazítottam. tegnap készült el a narancslekvár, ami erre ösztönzött:
rizs --> narancslekvár --> rizs --> vékonyra felkarikázott banán --> rizs.
olyan kiba** jó lett. gondoltam fel is teszem a nosaltyra. csak a hozzávalók mennyiségét nem tudom... és elég nehezen fényképezhető élelmiszer ez a gyümölcsrizs (lásd első kép). főleg megfelelő türelem és szakértelem híján...

igaz
tegnap beszéltem a mutterral telefonon, és elhagyta a száját, hogy igazam volt valamiben :) ez ritka, mint a fehér zorro.

geri
már van 1 gekkónk is. illetve erának van. kiderült, hogy geri nem is geri, hanem georgina. ás állítólag olyan a feje, hogy benézel az 1ik fülén, a másikon pedig kinézel. áááááá, ez annyira dúrva, hogy át lehet látni a fején. kapott új terráriumot, új homokot, tücsköket. ezek a tények. én nem érzek semmit geri iránt. szerencsére nem szőröz meg kussban van, alig eszik, teljesen tolerál6ó 1 háziállat :)

yahoo
találtam 1 cikket a yahoo-n december 30-án. persze visszakeresni nem tudtam, pedig átnyálaztam a yahoo newst. végül írtam valakinek a yahoo-hoz, hátha válaszol. amikor elküldtem, akkor derült ki, hogy ez is vmi community, ki tudja, foglalkozik -e velem vki. az aggodalmam sokáig nem tartott, ui. kb. 20 perc múlva megjött a válasz benne azzal a linkkel, ami a cikkemhez vezetett.
ez az.

Nincsenek megjegyzések: