2013. január 31., csütörtök

nna
elég sok dologról kellene írnom. rengeteg 5letem volt. nézzük, mi maradt meg a fejemben:

spinning
cycling?
kipróbáltam, ui. találtam a kupponvilágon 1 oylan lehetőséget, hogy 9000 ft62 hó-ért korlátlanul használ6om a fitnesz (?) terem bigyóit. ezért kipróbáltam a spinninget. mielőtt megvettem a bérletet. így volt:
felhívtam a kedves kontaktot, aki megnyugtatott -ez a legfontosabb-, hogy van a pedálon spd lehetőség is. huh, nagy kő esett le a szívemről, mert nem voltam benne biztos, hogy van olyan cipőm, amiben tudok tekerni. végül megtaláltam az ezer éve nem használt teremcipőmet.
kitekertem az árpád fejedelem útra. nagy nehezen megtaláltam a bejáratot :) körbekalauzoltak kedvesen.
fogalmam nem volt, hogy megy 1 ilyen óra. 11-kor kezdődött az enyém. a srác már előtte is tartott órát, így nyeregben maradt sok vendéggel 1etemben, akik tovább taposták a pedált. jött 1 lány, kérdezte, hogy mi van, nem lehet bemenni? 10.57 volt. hát fogalmam sincs, én most vagyok itt először. bementünk. volt hely, csak fel kellett ülni a gépre. nekem nagyjából ok. volt a beállítás, de ki tudja, kinek a helyére kerülök legközelebb, akkor majd módosítanom kell.
elkövettem pár hibát:
-otthon felejtettem a kulacsomat
-a kesztyűt lusta voltam beszórni a zsákba
-fejemre nem hozam semmit
1 egész óráááán át folyamatosan tekerni kell! 1 mp-re se áll6sz le. ez dúúrva. 13 perc után már elkezdtem izzadni. aztán a 20. percben már patakokban folyt rólam a víz, a 30.ban pedig már úgy néztem ki, mint aki az uszodából jött.
a spinning gépen az ellenállás növelésével kapcsolsz nehezebb fokozatba. ha nem tudtad volna. én nem tudtam. az oktató mindig mondja, hogy most pörgess, aztán rakj rá 1 kicsit, figyelmeztet, hogy hegymenet jön, akkor kiállunk a nyeregből, miután pakoltunk rá ellenállást, vagy síkon tekerünk izomból, stb. a végén folyamatos tekerés közben lenyújtjuk a karokat, nyakat, majd a gépről leszállva következik a láb. aztán mindenki odasétál az ajtóhoz, szakít magának papírtörlőt, ráfúj vmi fertőtlenítőt, letakarítja a gépét, s távozik.
az oktató erősen javasolja a pulzusmérő használatát. hhá, mondom, annyit belefektetniii... az aldiban már lehet venni hatezerér'. ahha.
elkezdtem utánanézni, s a dekkatlonos legolcsóbb 1 szar: bezavarnak a szomszédok jelei. most kölcsönkérem gábortól az övét, s majd meglátjuk. lehet addig tart ez a spinning, amíg lefogyok kicsit meg az olcsó bérlet lejártáig.
iszonyúan leizzadtam, ilyet nem értem még sosem. kell vinnem sapkát vagy vmit a fejemre, mert baromi kellemetlen, amikor belefolyik a csípős izzadság a szemembe. pedig nem volt a bőrömön naptej. nna, a spinning teremben nem kell fűteni, van ott olyan meleg meg pumaszag :)
utána zuhany. de még mindig annyira melegem volt (az arcom, piros, mint a pipacs- szörnyű :), meg olyan páratartalom az öltözőben, hogy a zoknimat tekergettem a levegőben, hogy száradjak már, és fel bírjam venni a ruháimat. a hajam csuromvíz. amikor meguntam, felöltöztem valahogy, de éreztem, hogy nedves a mezem, és hideg. aztán megálltam az "mdf-piacon", ha már észleltem, hogy ilyen is van. vettem sütőtököt, kelkáposztát és sárgarépát.
szóval a szaunával kellett volna zárnom a fitnesz klubban a napot, de akkor már nagyon éhes voltam (szombat este ettem utoljára), és menni akartam haza, hogy nagynéném vendége legyek 1 jófajta dödöllére.
úgy sejtem, hogy ez a spinning égeti a zsírt. igen, ahogy ültem a nyeregben és pörgettem, éreztem, ahogy lötyög a combom.
én nem mondanám, hogy élveztem ezt a spinninget, de a cél (mínusz kilók) érdekében ha nem is mindent, de ezt simán meg bírom tenni.
nem csoda, ha 1esek 2 órára is beneveznek, mert utána a tisztálkodás, újraöltözés annyi időt igénybe vesz, hogy így sokkal jobban megéri, mint 1 óráért ugyanannyit öltözködni.

jóga
voltam vasárnap és szerdán is.
szórakoztató volt, mint mindig. sőt, vasárnap volt 2 külföldi, ezért fele angolul ment. jó sokan voltunk aznap. összeszámolom... 10en. hát, vicces, vicces. utána telihold meditációt tartott gabi, amire ott maradtam. az eleje relax volt, ott természetesen aludtam, majd visszatértünk ülő helyzetbe, így nem tudtam aludni, csak a figyelmem kalandozott el. nem hiszem, hogy nagy 6ása volt rám a meditációnak. talán könnyebbnek éreztem magam. én erre még nem vagyok felkészülve :)

sütőtök leves
jamie szerint. ez a csávó tud vmit. sütöttem kenyeret 7végére, s hűtőnyitogatás közben szembetalálkoztam a sütőtök maradék felével. namondom, ezt is meg kell sütni, mielőtt bepenészedik, na essünk túl rajta, a kenyérrel 1ütt megsül majd.
dagasztás közben ráeszméltem, hogy a 7en nem ettem még meleg ételt, és csak szombaton fogok, amennyiben nem főzök magamnak előbb. no, de mit csináljak? aztán eszembe jutott, hogy a tökből lehet levest főzni. jamie receptjén változtattam kicsit: sült tököt tettem bele, nem nyerset, és kihagytam a zellerszárat, mert nem volt otthon valamit a chilit is, hisz -mint ismeretes- tudok én beletenni annyi borsot, hogy csípjen :)
hallod, nagyon ütős levest kaptam. ne szaladjak ennyire előre, leírom, mit csináltam:
1 db d=5 cm vöröshagymát felkockáztam, 4 fokhagymát szétlapítottam, kissé összevágtam. 1 20 centis sárgarépát vékonyra karikáztam. lábasban forrósítottam 1 kis olivaolajat, rádobtam szárított zsályát meg rozmaringot, aztán a zöldségeket, tekertem rá fekete borsot, szórtam rá sót, s elkezdtem párolni. amikor már barnult a hagyma (nem égett) löttyintettem rá 1 kis vizet, és fedő alatt tovább pároltam. no, hiszen arra vár6tam, hogy a sárgarépa megpuhul... később felöntöttem fél liter vízzel, forráskor belehajítottam 1 leveskockát (...bocsásd meg a mi vétkeinket...), főztem, míg széjjelment, és lezártam. reggel belekotortam a 865 g nyers sütőtök sült maradékát, összeforraltam, majd leturmixoltam. ennyi. nem kellett utánasóznom, borsozni meg főleg. elárulom, hogy nem muszáj 1 éjszakát várni a sülttök hozzáadásával. sok vizet ez a leves nem visel el. én pont eltaláltam. holnap du. otthon melegítem a maradékot a főzőlapon, és akkor kerül beléje fínom tökmagolaj is. na, ez aztán odabasz neki úgy, hogy az örömkönnyek folyóként ömlenek végig az arcomon.

időjárás
azt mond6om, hogy változatos. 7főn reggel mínusz;, most már 13 fok van. ebből baj lesz...


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

jo otlet
http://nyultam.com/moka/bacon-kosar-foznem/