2013. február 21., csütörtök

banán

még van abból a banánból, ami kimaradt a pálinkából. a héja szép barna, viszont belül szinte hibátlan. reggel m1 meggyes-banános turmixot akartam csinálni, ehelyett cseresznyés-banános lett. a fagyasztóból szedtem ki a cseresznyét, és nem látszott rajta, hogy ez cseresznye, meggynek tűnt. hát ki ne próbáljátok! 1 nulla az íze. kicsit cseresznyés, de nulla. ha megelégszem azzal, hogy inkább banán íze van, akkor jobban járok.
a banánnak köszönhetően a februári turmixfogyasztásom megnőtt. azonban nem tejjel, hanem vízzel készítettem, és mond6om, finom így is. nem kell bele az az antipaleolit tej, ami odabasz az egésznek :)
visszatérve a cseresznyés verzióhoz: jó sok benne a pektin: ahogy megdőlt a befőttes üveg a táskámban, az úgy is maradt utána. kissé darabos. szóval nem az a sima turmix állag. nem javaslom a meggy kipróbálását sem emiatt, bár biztos finomabb lenne, mert a meggy 100x karakteresebb gyümölcs, mint a cseresznye.
ja és az egész megbarnult, pedig tettem bele 1 kis citromsavat. most jut eszembe, citromlevet is csepegtethettem volna, hiszen az is van otthon. az se dobta volna fel, nem a színen múlott.
amúgy a ribizli banán kombó kitűnő választás. ezt csak ajánlani tudom. és a ribizlimagok sem zavaróak. az eper-banánról nem is beszélve.. az a turmixcsúcs.

pauline et arnaud
a cukik: küldtek nekem 1 fényképet thank you felirattal amint ott állnak ketten a tandemjükkel az eiffel torony előtt. hát milyen kedvesek, hogy gondoltak rám! annyira boldog voltam, ugráltam a lakásban, mint a nikkel bolha.
bírom a franciákat. eddig ahány francia biciklist vendégül láttam, mind nagyon kedvesek voltak, jófejek, és közel álltak a természethez, a növényekhez, mezőgazdasághoz.
én még makacs, rosszfej franciával nem találkoztam. franciaországban is mindenki hajlandó volt megszólalni angolul. ugye itt a warmshowersen meg alap az angol.

diós kencefice bumm bumm bumm
találtam ezen az oldalon 1 szuper kenyérre való kence receptet. itt van. 
ha van oylan, aki nem akar angolról fordítgatni, annak leírom magyarul, hogy mit csináltam:
megfőztem 3 szem lehámozott, apró kockákra vágott közepes krumplit . hozzáadtam 6 gerezd fokhagymanyomón átpréselt fokhagymát, 3 ek. olivaolajat, sót, borsot, kb. 1/3 csésze pirított darált (bocs, nekem darált volt, s azt pirítottam meg serpenyőben) diót. ezeket botmixerrel pürésítettem. kész. azt írják, hogy úgy a tuti, ha megkened a kenyeret ezzel a maszattal, majd rá a sültcékla kockák. hát azt el bírom képzelni, hogy minimum isteni, azonban sajnos én nem tudtam kipróbálni, mert meghóttak a cékláim. cékla nélkül is kitűnő, azt elmond6om.

spin
a spinning edzés után a szaunában kötöttem ki, ahogy szoktam. ott volt pár kolléga is a spinning teremből. tessék, mindenkiről kiderült, hogy él-ve-zi, csak én nem.
nem megy a fogyás, mert utána ráeszek 1 csomót. vmi a fejemben még mindig nincs rendben. bár ha sok szundigábort olvasok, akkor rájövök, hogy nem is a szellemmel meg a lélekkel van a baj, hanem a testtel. hogy a kaják anyni mindent előidéznek bennünk... pl depressziót, autoimmunbetegséget is okoz6nak. valahogy minden olyan logikusnak tűnik ezzel a paleoval kapcsolatban. meggyőző olvasói levelek vannak, csak én nem tudok átállni, mert
én
egy
sz
é
n
h
i
d
r
á
t
f
ü
gg
ő
vagyok. és ez is a kaják miatt lenne?
néha totál összezavarodás van a fejemben. minden tekintetben. most vmi példát akartam hozni. mind1... az időjárás is olyan zavaros. hullámzik, mint a tenger. molto mosso. 

gizi
végre elkészült.
elvittem gizikémet szervizbe, mert tudtam, hogy ráfér 1 kis ez-az.  úgy indult, hogy kerékagyakés középrész átzsírozása, sárhányó csere, első fék helyrehozatal. bevittem, miután szépen letakarítottam róla a dzsuvát, elmondtam a kéréseimet, távoztam, hoyg majd du. kész lesz vagy félkész, de az mind1 is, és akkor repesztek el vele. erre mi történt? gizi repedt a hajtókarnál. így én rákényszerültem a bkv-ra, ami nem azért zavart, mert bkv, hanem azért mert k. sokba kerül. főleg hogy kedden se lett kész, tehát szerdán is jöhettem metróval reggel.
sőt, a spinningre is gyalogoltam a batthyánytól meg haza is, sőt szerda reggel jógára is gyalog mentem az astoriához---> izomláz a talp-ban. csípőnyitó jógaóra evelin kérésére, aki nem jelent meg ---> izomláz deréktól lefele mindenütt. vagy a spinningnek is van köze a történethez?
szóval elrepedt a hajtókar, kaptam helyette 1 új hajtóművet. ez többet ér kb, mint a bicikli összes maradék része 1ütt, haha.

a lámpáról később írok. nem mondom, hogy jól haladok, de már látom a fényt az alagút végén. amikor kész lesz, majd leírom a folyamatot az elejétől a végéig. uncsi lesz :) de majd kiszínezem, ha épp oylan kedvem lesz,



1 megjegyzés:

kisédes írta...

én is szénhidrát függő vagyok :(