2013. február 28., csütörtök

vad

mentem a nagykörúton óvatosan. nekem piros volt, így lassítottam, mert a gyalogosoknak meg zöld, és sokan voltak. ezzel 1 hm audis? mit sem törődve, öregem, megáll az ész, átszlalomozott a gyalogok között. érted? ott mennek az emberek, és átmegy köztük a piroson. szerintem ez a király utcánál volt. ugye a villamosmegálló másik végén is zebra van, ott éppen nem volt gyalogos, csak simán piros neki (az autósnak), és átment azon is. jó, hogy nem jött semmi keresztbe...
én csak bámultam, hogyan lehet valaki ennyire seggfej, hogy ilyet megcsinál?! és ilyenkor nincs yard, aki rámászna és szanaszét büntetné. az ilyenek elkap6atlanok (?)

torta
lászlónk is betöltötte a 34-et, ezért a felesége szervezett neki 1 meglepetés bulit. én felajánlottam, hogy sütök tortát, ha valaki elcipeli, mert én biciklin nem tudom. ezt sanyi megtette, így nekiálltam. forgattam előtte a receptjeimet meg a szakácskönyvet, aztán döntöttem: az amcsi csokoládétorta alapjára 1 nutella mousse-os krémet teszek. ez szállít6ó, és ugyan még nem ettem, de tuti finom.
a tészta jól sikerült, bár magasabb is lehetett volna. szódabikarbónás a cucc. a szódabikarbónától jellegzetes buborékok keletkeznek a tésztában, jó nagyok, nem gömbszerűek, inkább elnyújtottak. sőt némely buborék akár gömbrágónyi is lehet. ekkor 1 nagy üreg van a tésztában. én a szódabikarbónának kiérzem az ízét a sütikben, ezért nem nagyon szeretem. a sütőpor ellenben kicsi, szabályos gömbpórusokat csinál a tésztában, és ennek nem érzem ki az ízét. barátnőm pont fordítva van ezzel.
régebben vettem nem dr. oetker pudingport, hanem vmi kilós kiszerelésűt, és annak meg a szemcsézettségét éreztem ki a pudingban. ma már oetkert sem veszek, magam csinálom. de ezt már asszem megírtam... tudom, hogy írtam, de a kereső nem mutatja. miylen kereső ez???!!!!.... odatettem 1 másikat, de az sem működik nekem...
a 3 adag nutella mousse-hoz kevés a 400 g-os kiszerelés. ezért 1 tojással és 1,5 dl tejszínnel lecsökkentettem a mennyiséget, de -mint később kiderült- ez is kevés volt. a torta tetejére francia drazsét szórtam. 1 szemmel próbáltam meg be/rátöltés után 1 órával, ami elsüllyedt. aztán reggel végül is fentmaradtak a francia drazsék, enyhén belesüppedve a mousse-ba. du. jött sanyi, amikor a torta nagyobb erő6ásnak lett kitéve (oldalirányú mozgások), és az autóban összecsúszott az egész. a mousse nedvességtartalma feloldotta a cukormázat a drazsékon, ettől színes foltok keletkeztek a felszínen. és a torta belsejében eltűnt francia drazsékról leoldódott tehát a roppanós máz, csak a belseje maradt meg, ami szerintem jót tett neki. már hogy jobb volt így enni, hogy nem roppant, nem volt íze a máznak. a tortát szeletelni nem lehetett, csak kanalazni. finom volt persze, de nem vitás, a sütésnél az arányokat be  kell  tartani.
a szülinap amúgy baromi jó volt, sokat nevettünk, igazán jól éreztem magam.

gersli
7végén ugye elővettem bíró lajos szakácskönyvét a kelkáposzta főzelék miatt. lapozgattam, lapozgattam, s találtam 1 ilyet: gerslirizottó borjúvelővel. megszórva étcsokival.
1 kis módosítással, de megfőztem. kihagytam a borjúvelőt meg a szeklicét meg a csokit. helyette:
felaprítottam vöröshagymát, amit vajon megdinszteltem, ráborítottam a beáztatott gerslit, majd felöntöttem 3x-os mennyiségű zöldségalaplével (tehát 300 g gersli+900 g alaplé) és kuktában megfőztem. hát  forrás után 30 perc főzés szerintem kellett neki. és a főzőlapon hagytam kihűlni. eltettem pár napra a hűtőbe. tegnap vaj+oliva keverékén megdinszteltem vöröshagymát, kis fokhagymát meg belevágtam 7 cm vastagkolbászt is. kicsit kisült a kolbi zsírja, belezúdítottam a gerslit, átkevertem, majd  jött 1-1,5 dl száraz fehérbor. ezt felszívta, utána megküldtem még 1 kis alaplével, hogy szotyogjon, belereszeltem a lajta sajtot, megborsoztam, és sajnos sóztam, is, mert a gersli sótlan volt. iszonyú sós volt, ezért öntöttem még hozzá alaplevet, ami viszont sótlan, és a maradék gerslit is, meg kitaláltam, hogy ebbe a kolbászos-lajtás-gerslis cuccba jól mutatna 1 kis házi uborka savanyúság, így azt is vágtam bele. baromi finom lett.  nagyon telezabáltam magam vele. bíró lajos érti a csíziót :)

fényképező
15.000-ért javítják. lehet inkább a házi módszerrel próbálkozom. bekoszolódott, ez a baja.

ennyi.


Nincsenek megjegyzések: