2013. február 19., kedd

tóalmás

természetesen a 7végi időjárás vasárnapi része volt rosszabb, nem a szombati. amikor mi biciklizni készültünk.
balázs kinézte a célt: tóalmás. mivel ott van 1 szép kastély. és a terep fixxel is jól jár6ó.
vasárnap 9-kor találkoztunk az örsön. én le voltam lassulva, ui. szombaton másfél órát spinningeltem, utána kimentem isaszegre, mondjuk csak péceltől tekertem, de szembeszél volt. meg a szerda reggeli jóga is benne volt a tagjaimban. valahogy elég durvára sikeredett izzadtunk, mint a lovak.
szóval igen lassan tekeregtem. kiábrándító.
rákoskeresztúron nagynénémhez felugrottam klotyóra :) aztán mentünk tovább. mindig ad vmit. most is kaptam tőle sós meg édes rágcsálnivalót. ez veszélyes, mint később kiderül.
nem volt vmi nagy meleg. 3 fok volt az erzsébet híd környékén. a város külső részein szerintem hidegebb. a településeken kívül még hidegebb. vagyis nem tudom, mivel semmi olyat nem láttam, amiből meg tudtam volna állapítani, hogy fagy -e vagy sem, vagy hány fok lehet. felszívódott a hó meg a víz, szárazak voltak az utak, sehol 1 pocsolya, ami elárult volna bármit is.
isaszeg után már eléggé lefagyott a lábam. nem tudtam eldönteni, hogy a talpamnál kezdődött -e vagy a cipőorrnál. és én ár az új gore kamáslival álmodtam. de nyár lesz, mire ideér...
isaszeg után dány jött. hát azt hittem, sosem érünk oda. 1 örökkévalóságnak tűnt. kezdtem hisztis lenni.
a terep nem volt dúrva, forgalom nulla. az utak miylen szarok, te jó ég... 1 km-enként kint van az 1enetlen úttest-úthibák tábla. akkora kráterek, hogy ha abba vki belehajt, akkor  8-asok sorozata lesz a kerékben. szinte az út közepén kellett haladni. ahhoz képest, hogy enyhe telünk volt, a fővárosi utak is igen rossz állapotban vannak. csak nézek, hogy tegnap még nem volt it ez a kátyú vagy tegnap csak ötödekkora volt... szóval ésszel kell menni, és figyleni a gödröket.
végre elértük dányt. balázs meg eléhezett, így megálltunk kicsit  (pih)enni.
dány után mi jött?... zsámbok. zsámbokon a falu elején kellett jobbra elkanyarodni tóalmás felé, fent a dombocskán. az a rész szép volt. mond6ni cuki. ott az volt a régi divat, hogy a házak homlokzatát ilyen világos téglával rakták ki. aztán hirtelen baromi jó minőségű lett az út. fasza volt ez a rész zsámbok meg tóalmás között. úgy szerettem volna vmi vadállatot látni balázs: megfagytak...
közben agyaltunk, hogy előbb kocsma, és utána kastély vagy fordítva?
balázs kinyúlt, én megfagytam, tehát kocsma. az 1.nél megálltunk, viszont az 1 étterem volt. lehet hogy kocsmának használják már, nem néztük meg, javasoltam, keressünk 1 igazi kocsmát.
találtunk is. meglepődtek rajtunk- ez így szokás.
elmondták, hogy a kastélyt 6almukba kerítették a baptisták, 7közen tuti nem lehet bemenni, mert ott oktatnak meg minden, de 7végén szerintük látogat6ó, a kert biztosan, kérdezzük meg aportást, de ha megmondjuk, hogy pestről direkt a kastély miatt jöttünk tóalmásra, akkor értékelik a teljesítményt, és beengednek.
addig azért volt 1 kis idő. letelepedtünk a meleg (!) radiátor mellé, ittunk 1-2 ezt-azt meg dumáltunk. meg balázs szórta a zenegépbe a százasokat. ez a mániája, hogy ha zenegép van, akkor pokolgépet játszat vele, haha. és előkerült a hátizsákomból a sajtos rúd, amit mind felfaltam, balázs nem evett belőle 1 db-ot sem, mondván ő nem éhes. én sem voltam éhes, csak pakoltam magamba a szénhidrátot. akkor már mind1 volt, addig ettem, míg ki nem ürült a zacskó. a babapiskótát balázsnak ajándékoztam- az 1etlen mód, hogy ne én hízzak tőle :)
átmelegedve megszáradva leléptünk a kocsmából, megkerestük az andrássy kastélyt. 1 helyi nőtől kértünk útbaigazítást. balázsnak fel sem tűnt, hogy a nő abban a hidegben 1 szál rövidujjúban mászkált az utcán, brrrr. (itt a melóban is van 1 csávó, aki tegnap reggel a 2 fokban szandálban jött meg 1 mellény és 1 pulóver lehetett rajta, ahogy elnéztem )
aztán lassan felkerekedtünk, mert nem időzhettünk a kocsmában annyit, nekem mennem kellett a paraparkba fél 7-re.

begurultunk a a kastélyudvarba. a bejáratnál találtunk 1 kislányt, megkérdeztük tőle, bemehetünk -e. nézett, megszólalt, hogy ő csak angolul beszél. elismételtük angolul a kérdést, s nem akarta megérteni, pedig érthetően mondtuk, ennyit azért csak tudunk. mire ő megijedt tőlünk vagy mi, és lelécelt. én eltekertem odébb, azt hittem, hogy ott valami helyi víztorony van, de nemtom mi volt lehetett.
végül benyitottunk. az alagsorba érkeztünk. csak folyosók. kanyarogtunk, találtunk aztán 1 élő lelket, aki felvilágosított minket, hogy itt nagyrészt irodák vannak, ő nem tudja, hogy bemehetünk -e (már bent voltunk!), de nézzünk fel, van vmi terem, amit érdemes megnézni. oké. megtaláltuk a lépcsőt, ami felvitt az emeletre. középen volt a terem, ami látszólag ebédlőként funkcionál.
cuki ez a kastély, nem túl nagy, olyan emberi.
aztán megnéztük a kertet is. vmi patak vezet a kerten keresztül, ami fel van duzzasztva 1 tóvá, majd kis szünet, és még 1 tó. az 1.ben fürdeni is lehet, ui. van ott 1 újnak tűnő csúszda. meg 1 nagy fára erősített kötél, amin lehet lengeni, ahogy azt az ábra is mutatja :) a 2. koszosabb volt, az csónakázni való víz.
cukker kis kert volt. és ami a legszebb: az a télikertszerűségnek tűnő üvegkalitka oldalnyúlvány, ami jó kis festő műterem lehetne (ép cezanne életét olvasom).
aztán észbekaptunk, hogy eleget bámészkodtunk, az 5ös vonatot nem kéne lekésni. pont az orrunk előtt csukódott be a kertajtó, de még időben kiértünk.
tápiószecső vettük az irányt a vonathoz. balázzsal biciklit cseréltünk. elég szar volt az övével menni, lassabb voltam, mint a gizivel, pedig ezen váltó is van. szerencsére csörgött a telefonom -ezt a hívást vártam- , így leálltunk, és visszacseréltük a bicikliket is.
megtaláltuk a tápiószecsői vasútállomást, ami csak úgy ragyogott. nemrég újították fel. gyönyörű, gyönyörű. néztem az ajtókat, hol van itt a kilincs? aztán megtaláltam az ajtónyitó gombot a falon. kipattant az ajtó, én hátraugrottam, és a váróteremben lévő párocska velem 1ütt nevetett. nemrég ad6ták át az épületet, mert az utasok nagy része ugyanígy nem volt tisztában az ajtónyitódással, mint mi.
jó meleg volt. körbenéztem. oké, hogy meleg van, de hogy fűtenek. se fűtőtest, se plafonban lévő lyukak. padlófűtés? falfűtés? balázs nem volt rest lehajolni és megtapogatni a padozatot, hát padlófűtés! beszarás. pad-ló-fű-tés a váróteremben!
azt elfelejtettem, hogy találtunk azért a közelben 1 krimót, ahol vettünk 2-2 doboz sört a 45 km-es útra, ami nagyon hamar véget ért. mire a keletibe értünk, a fejünkbe szállt az alkohol és csak röhögtünk. közben kiolvastuk a baptisták szórólapjait, amiket a kastélyból hoztunk el. olyan irreálisnak tűnt, mintha jehovát olvastunk volna...
balázs megéhezett, és vettünk sültkrumplit a keletiben. ami nekem már nem nagyon hiányzott.
hú, a vonaton is jó meleg volt.
aztán irány a gondozó, ott a parapark. ez is izgi volt. nem írok róla, mert már unom. most beszúrom a fényképeket.
megfogadtam, hogy ha  10 fok>  a hőmérséklet, akkor én nem biciklizek. unom, hogy mindig lefagy a lábam.



Nincsenek megjegyzések: