2009. november 11., szerda

házszám

mint tudjuk, a házfelújításból annyi részt harcoltam ki magamnak, hogy megveszem a házszámot. ami tetszett, az a paraktikerben 2x annyiba került, mint az obiban. viszont 3 obiban jártam, s 1ikben sem volt nullás (vagy kettes?). más választásom nem maradt, mint csinálni 1et. kettőt. mivel kétszámjegyű. ez pont jól jött, mert így tényleg olyan lehet, amilyet én akarok.
1. van ez a modellező agyag nevű anyag. olyan mint a gyurma, csak sokkal könnyebb. ebből csinálom a fülbevalóimat. sajnos nehezen gyúr6ó, ráncosodik, hiába vizezem be a kezeimet. magyarnyelvű használati útmutató természetesen nincs hozzá- mintha csak túra vagy bicikliboltban járnék. szóval vettem 250 grammos darabot 1800-ért. kivágtam belőle a két számjegyet (megmaradt 3/4-e és még az előző csomagból is van...). a felszínük szép, a hátuk meg az oldaluk kevésbé. mindenestre dzs. bőrdíszműves szikéje jó szolgálatott tett a simítás közben.
2. kiégettem mikrohullámú sütőben.
3. akrilfestékkel festettem be. ebből még tavaly vettem sokfélét, arra nem kellett költenem.
4. utána lefújtam lakkal, mert a kenhető lakk (égethető is. ez fontos, hiszen a házszámot az időjárás megdolgozza, tehát jól le kell fedni) elkezdte elmaszatolni az akrilfestéket (lehet nem volt csontszáraz és azért).
5. most lekentem a glanz lakkal. ettől fényes lett.
6. 2x is, biztos mai biztos.
7. már csak ki kell égetni 170 fokon. ezt a sütőben fogom megtenni. beindítjuk a sütőt 20 gramm valamiért...
a melóban akartam a mikrohullámú sütőben kiégetni, de felhívtam 1 szakit az OSSKI-ból, aki megerősítette azt a felvetést, hogy a mikrohullámok csak a víztartalmú ételt melegítik fel, a levegőt nem, így az égetést tűzhelyben végezzem, ahol van forró levegő, ami rásüti a lakkot a házszámra. abban reméynkedek, hogy a gyurma anyaga is bírja az égetést, nem csak a lakk. nna. hány munkaóra és forint van benne? igazán megéri ilyeneket gyártani kis tételben...
de szeretek vele pepecselni. csak azzal szeretek, ami érdekel. munkában pl. nem nagyon szeretem a pontosságot, és a munkatársam szokott figyelmeztetni, hogy nem regényt írok, hanem jegyzőkönyvet, hahaha. igaza is van. ez nem olyan meló, hogy ellazázzam.
jó, hogy változtatni akarok, amikor szinte lelkiismeretfurdalásom van, ha karácsonykor 2 ugynaolyan mintájú mézeskalácsot készítek (sütünk vagy 100-at) vagy húsvétkor 2 1forma tojást írok. na a dobkötelestől nincs lelkiismeretfurdalásom, mert az egyszerű és szép és nem is oylan könnyű jól megírni. abból 2t is szoktam, 1et nekünk, 1et meg a rózsinéninek, haha.

kettő napja nem ültem biciklin. holnapra jó időt ígérnek, pontosabban csapadékmenteset. nagyon várom. így lazulok. de msot jobban hiányzik, mint bármikor. a bicikli részemmé vált. na nem áradozok róla oylan sokat, mert kiderül, hogy ez vmi pótcselekvés.

Nincsenek megjegyzések: