2010. március 11., csütörtök

kertművelés

tegnap végre világosban értem haza. azért, mert fel akartam ásni a kertet. vagy legalábbis 1 részét. meg elvetni a spenótot.
szórtam a szárított marhatrágyát, forgattam az ásót. hát kb. 10 m2-ig jutottam, amikor megjelent az állítólagosan süket _szerintem csak szimplán nyomi- szomszédasszony:
minek ásom fel a kertet? hagyjam abba! ne ássam fel! azt nem adták ki nekünk! itt senki nem veteményez, zöld a fű és különben sem terem meg semmi. ha ennyire ráérek, csináljam meg az övét is. vidéki vagyok? és a bicikli miért volt múltkor a függőfolyosón?
ezeket elismételte háromszor.
kicsit felidegesített. nem is volt kedvem folytatni az ásást. válaszolgattam neki, mondtam, nyugodtan hívja fel őket, kérdezze meg, miben állapodtunk meg. én még nem is taláálkoztam iylen rosszindulatú vénasszonnyal. komolyan. engem nem szoktak alapól utálni az emberek. bár múltkor ezt megalapoztam, amikor 2 vag y3 napig a gizellát kilakatoltam a függőfoylosóra, mert nem bírtam a sufnizárral. úgy ismerkedtem meg vele. ezt már írtam?
konyában szöszölök. hangszigetelés ugye nulla. hangulat paprikás valamiért. hallom, hogy valaki morog a bicikli miatt. na, erre vártam, hogy legyen 1 kiváltó oka a szabadon terjedő dühömnek. kimegyek. kérdezem, mi a baj. akkor előadta a palinéni, hogy ide nem lehet biciklit tenni, vigyem el, ő tudja, hogy a sufni ajtaja jó, és különben is ez férfibicikli. ismételte 5x. én 5x válaszoltam neki szépen,hogy tesóm 2 nap múlva megcsinálja az ajtót, s máris elkerül innen a bicaj a 6.ra mondtam, oké, most elviszem innen a bringát. mire ő: nem kell, nem kell, marad6. így is lett. elkészült az ajtó, gizella be a sufniba. erre ő köszönés helyett 1 7 múlva azt mondta, nem megmondtam, hogy abiciklinek nem itt a helye?! én: dehát nincs itt. nem látja?

nos ezek után természetes volt, hogy indoromat legyőzve a fenyőfája alá dobjam azt a madártetemet, amit hóolvadás után találtam az udvarunkon. hahaha. ez jókedvre derített és röhögtem. enyi elégtételem legyen.
találtam a kert végében 1 diszperzites vödröt. úgy ítéltem meg, hogy az a tulajéké, ezért kiborítottam belőle a zöldhulladékkal kevert földet (~15 kg), s elkezdtem belepakolni, hátrahordani a gallyakat meg lombot. jön a palinéni, hogy ez a z ő vödre (az alsó szomszéd szerint nem). hol a többi? mert 3 volt. mondom fogalmam nincs, mióta mi itt vagyunk, ez az 1 vödör van itt. aztán elvette. ok. aztán odaszóltam neki, hogy tessék várni, hadd tegyem vissaz bele, ami benne volt, hiszen a magáé. de nem hagyta...

hát ez vicces volt.

gyorsan megsütöttem a maradék pizzát, s átvittem tesómékhoz. jól megettük. a paradicsom- és paprikamagokat nem vetettem el természetesen.
viszont álltam fejen és psokat olvastam, mert nem bírtam elaludni. ezt a zöldteának tudtam be. ugyanis mielőtt megittam, azelőtt elaludtam a földön receptnézegetés közben. és annyira feléledtem. elolvastam vagy 100 oldalt.

jó, hoyg felástam a kertet. most itt van ez a buzi hó. hátráltatot volna megint. kíváncsi vagyok, miylen nyarunk meg tavaszunk lesz. a tél csak növeli a fűtésszámlát. erre jó. meg hogy jól betakarózzak. imádom a meleget.

3 megjegyzés:

norbijúzer írta...

el kéne tenni láb alól az öreglányt, hihetetlen, hogy mennyire háklis...
és különbenis kicsoda ő, hogy beleszól ilyenekbe??

zsempi írta...

hehe.ő 1 őrült. tényleg hihetetlen, hogy mit képzelnek magukról 1esek. ilyenkor elgondolkodok, h vajh' én is ilyen leszek ennyi idősen?...

zsempi írta...

még vmi.: gy. nem válaszolt, h kell -e a kakaó 1925 ft/kg-ért. felment az ára... na? hm?