2011. december 23., péntek

mézes

SZÉP KARÁCSONYT MINDENKINEK, AKI EZTET OLVASSA :)



orsi mézeskalácsánál felfigyeltem a következőre: ha vastagra is van nyújtva a tészta, nem torzul/terül annyira, mint azt vár6nánk. felpúopspdik ám mégis megtartja a formáját szépen ott, ahol a kiszúró érintkezett a tésztával. a látványon emel a tojásos-tejszínes lekenés, és a mézeskalács vastagságát teljesen elnyomja a fehér cukormázdísz. itt állnék meg 1 pillanatra. mostanában a leggyakoribb zacskótípus, amit tekercsben lehet kapni. letéped, megtömöd. eddig azt hittem, hogy a zacskó minden baj forrása. hogy a kis pereme miatt csavarodik fel a cukormáz a csücskére. (franc. itt nincs paint): képzeld el, hogy nyomod ki a cukormázat a
tessék. ez a vastagság felülről nem látszik.
hasonlítsd össze a fentivel

zacskóól 1 kb. d=2 mm lyukon, ahonnan nem lefele indul el a cukormáz, hanem felkunkorodik, csak pöndörödik, pöndörödik, végül saját súlyánál fogva gravitációsan leesik. na így rajzolj mintákat a mézeskalácsra. az elején nem volt ezzel probléma, de az utolsó negyedben már többnyire csak szitkozódtam. elkezdtem törölgetni a zacskó csücskét, hátha az a baj, hogy kikerül némi cukormáz a zacskóra, és ez beindít vmi kristályosodásfélét. de törlés után is jelentkezett a probléma. ennek ellenére a megszáradás körül sejtem a megoldást. csak azt nem tudom, több citromlevet kellett -e volna belecsepegtetnem vagy 1általán semmit. fel kell keresnem 1 mézeskalácsost... vagy a googlet.

falugyűlés
tegnap keresztapámmal elmentem falugyűlésre. 1x már voltam évekkel ezelőtt. akkor elég jó buli volt. volt kiabálás meg minden. már nem emléxem a témákra. utána átvonultunk a kocsmába, és jól továbbeszéltük a dolgokat. meg ittunk. és esett szó mindenféléről. nekem az ottani zipfer sörös kupakból van az 1ik fülbevalóm :)
tegnap fatter mondja, gyere igyál 1 kis rumot, hogy fel tudj szólalni. az jó, é is pont erre gondoltam. ittam. ő 1 pálinkával szolidarított.
a falugyűlésn a szennyíz beruházásról volt szó. pontosabban ez volt a legfontosabb téma. hozzászóltam :) amúgy nyilván a pénzügyi részére helyezték a hangsúlyt, hiszen közvetlenül ez érinti az ingatlantulajdonosokat, a műszaki/szakmai részhez meg úgysem tudunk hozzászólni.
utána én nem mentem kosmába, hanem húztam haza, mert anyira éhes voltam. ilyent is ritkán élek meg itthon. bár éjjel is korgott a gyomrom.

mikor végre vízszintesbe kerültem, nem voltam álmos. nekiálltam olvasni. aztán klotyóra kellett mennem. de fáztam, nem volt kedvem kimenni. felületesen elaludtam, s jött a szokásos köhögőroham+majdnemmegfulladok+segítség. no erre végleg felébredtem, s kimerészkedtem a papalan alól wc-re. aztán vissza az ágyba. 1x csak annyira elkezdtem fázni. nem értettem. mintha nem lettem volna talptól fejem búbjáig betakarva. aztán belealudtam. ráadásul mindenféle hülyeségeket álmodtam. de legalább nem izzadtam le éjszaka, mint mostanában elég gyakran. ekkor annyira fázok a vizes pizsamában, hogy majd' megvesz az isten hidege, nem tudok megmozdulni és megfordítani a paplan vagy legalább megszabadulni az átizzadt ruhától. múltkor sikerült. könnyebb volt utána.
nem értem magam. nincs semmi para az életemben, maitől ilyeneket kéne produkálnom...

karácsonyi képsor. mi van a külső mögött?

szaloncukrok?


szaloncukor


szalonnacukor






1 megjegyzés:

egyangyalka írta...

nagyon Bóóódóóóg karit neked is :D