2012. június 6., szerda

baleset

ez 5-én történt.
nem velem történt, én szemtanú voltam.

reggel 7 körül mentem a fő utcán a buszsávban. szomorkás volt az idő, csöpörészett az eső, ennek megfelelően több autó volt az úton. én mindent láttam, ami előttem van. araszolgatnak az autók a belső sávban, látom, hogy jön át 1 gyalogos a zebrán. láttam az esernyőjét. előttem ment a buszsávban 1 kocsi, és tudtam, hogy ő nem fog megállni, hanem elüti. így is lett, durr, oldalba kapta szegény leányt. kocsi félreáll, lány felpattan és elindul, én leszállok, megyek, hogy mi van. anyósülésről kiszáll a csaj, kérdi lett -e valami baja. az áldozat csak annyit kérdezett, szerinted? a sofőr is kiszáll, hívjon -e mentőt? a lány azt mondta, hogy nem. én javasoltam a rendőrt is 1. körben. a sofőr még párszor megkérdezte, hogy mivan, hív mentőt, aztán elment.
a lány leült vmi épülethez, remegett, mint a nyárfalevél. és gondolom, meg volt ijedve. odamentem hozzá, megadtam a telefonszámomat és leírta a rendszámot.
én is elmentem, miután a lány is elindult dolgozni.
nagyon mérges voltam magamra, hogy nem hívtam rendőrt. megint le lehet vonni a tanulságokat. számtalanszor olvastam fórumokon, hogy ragaszkodni kell a rendőrhöz, mentőhöz.
és az áldozat szempontjából az jó, hogy fel tud kelni, és kimenekülni legalább fizikailag 1 ilyen szituációból. jó, hogy olyan állapotban van, hogy nem maradt ott. én is rögtön felpattanok esés után, és arrébb állok. ez természetes, hogy mentjük a bőrünket, nehogy még más is ránk taposson. most belegondolok, amikor ősszel csináltam a balesetet a margithídon. felkeltem, arrébb húztam a biciklit, nehogy még el is üssenek. erre a mentős reakciója az volt, hogy megsemmisítettem a baleseti helyszínt...
az áldozat másik szempontjából meg nem jó, hogy fel tud kelni, mert így az elkövetőnek (autósnak) ott van a lehetőség, hogy büntetlenül megússza  vagy 1 kis pénzt ad a zsebbe. és én nem vagyok biztos benne, hogy tanul ebből, ha nincs jogi és anyagi következménye. végül is elütött 1 embert, bűnhődjön.
akit elütöttek, az meg örül, hogy életben maradt, fel tudott kelni, nyilván nem azon gondolkozik, hogy rendőrt meg mentőt hívjon. nincs is olyan lelkiállapotban, hogy esetleg felmérje a következményeket, világosan lássa a helyzetet.
ezért a szemtanúknak meg a környezetnek kell megtenni a szükséges lépéseket, és nem hagyni annyiban a dolgot.
hibáztam.
ha ott maradt fekve, vérben, akkor 1ből jön a mentő, rendőr. milyen kicsi választja el az áldozatot attól, hogy fekve marad vagy felkel. és az elkövető ennek a paraszthajszálnak köszönhetően milyen óriásira meg tudja úszni vagy bűnhődik...
a francba. tanuljatok ebből. bár sose legyen rá szükség.
és ugye: mit keresett a buszsávban az autós?!
az iskolában kéne tanítani, begyakorolni, hogy a genetikai állományunkban benne legyen, mit kell baleset esetén csinálni. mint a tűzoltók.
vagy legalább otthon sokszor végiggondolni, hiszen ha fejben gyakran lejátszod, a valóságban is működhet.
juteszembe, az autós még bocsánatot sem kért, oda sem jött, csak 5 méterről kérdezett.
jaj, ha 1x a megfelelő időben reagálnék valamire... mindig később és későn jut eszembe, hogy mit kellett volna mondani illetve tenni.

remélem, nem lett komolyabb baja a lánynak, és kék-zölden megússza ezt a balesetet.

Nincsenek megjegyzések: