2009. május 11., hétfő

szombat dobogókő és dunkelbunt?, vasárnap kertiparti

szombat biciklitúrácska dobogőkőcske kerekescke dombocska
csodás volt a szombat reggel. ráértem felkelni fél 8-kor, nem legkésőbb 5-kor.
nem kicsit voltam bánatos a biciklim miatt, s ez napközben sem javult.
szóval a boltban vettem barnakenyeret. tudtam, hogy semmi köze a barnához. még színét tekintve sem. a térfogat/tömeg arány túl nagy volt. ilyenekkel mérgezem magam. és akkor még a kalácsról nem mondtam semmit. profi csíkos kalács. ennek térfogat/tömeg aránya szintén nem sok jót sejtet. többet ilyet sem veszek. akkor inkább a másfélszer vagy 2x olyan drága gyermelyi kalács, amiben van valami nehezék is, nem csak adalékanyag.kb ugyanannyifajta összetevőből áll a profi is meg agyermelyi is. hiába, ez az árban kőkeményen megmutatkozik.
a lejobb a profii kalácson: kalácsfény. ez nemtom már milyen módosított szarokból áll, 1 a lényege, tojás nincs benne. siralmas. mindjárt hányok magamtól, hogy süllyedhettem ilyen mélyre az utóbbi pár 7ben. meg kell javulnom.

nem volt vmi nagy élmény pomáztól az esztergomi útleágazásig dobogókő felé. hullámos volt. jobb az ha egyenletesen és lattomosan emelkedik .
a kereszteződéstől már jó volt. most nem mondtam magamban olasz mondatokat. eszembe sem volt. próbáltam fél lábbal tekerni, hogy megtudjam, milyen az, ha patentpedállal húzzuk is (nem csak beszélünk róla az előnyei közt, hogy ez milyen jó, lehet vele húzni, közbe meg senki sem húzza). nem sokáig kísérleteztem vele. elég fárasztó. akkor minek van patentpedálom? mind1, még csak kezdő vagyok, megtanulom előbb-utóbb.

dobogőkőre rengeteg autó ment fel. szinte budapesten éreztem magam. csak mi a fenét csinál annyi autós ott? hova szívódnak fel?
eszegettük az ebédünket, sütött a nap. a széldzsekit magamra kanyarítottam, mivel mászás tán ez kötelező, haha. nem volt épp melegem. és guruláshoz is magamon hagytam.
a kútnál van 1 trafik. elcsodálkozom, hogy ezeket mi tartja életben? valóban vásárolnak nála műanyag kerti traktort, elektromos babrit meg pókember alakú öngyújtót fent a hegyen? erre szüksége van 1általán valakinek? ott? mert a vasútállomáson még van vmi realítása.
erre tessék, odanézek, s 1 lány vmi sapkát próbál., nézegeti magát a tükörben. kellett volna vennem 1 nagy kendőt. abba jó sokáig fúj6tam volna az orromat. hiába mostam kia ruhazsepijeimet, elfelejtettem magammal vinni.

esztergomig gurulgattunk. fos az az út is. kátyú-hegyek. a kátyú tartja össze az utat, ha szabad ilyen képzavarral élnem.

esztergomban megengedtünk magunknak 1 fagyit. finom volt, csak nem helyben jkészült, brühühü. a bánatom.
a cukkrázzdából pont rá lehettt látni a bazilikára. nagyon foglalkoztatott. imádok lépcsőzni. utoljára és először áltsulis koromban jártam ott, és akkor végtelennek tűnt. végül is felkeltem az asztaltól, s mondtam, hogy sietek, felmegyek, itt a lehetőség 1 jó kis lépcsőzésre, kár lenne elszalsztani.
patentcipőben felmentem a templom aljáig a falécsőkön meg a földön. felgyalogoltam 1 kicsit, és kiderült, hogy várni kell, mert bent van 1 csoport. és az acsigalépcső csak 1irányúként használ6ó. vagy fel vagy le mindenki.
türelmetlen voltam. s nem akartam, hogy a leglassúbb ember előttem induljon, mert én haladni akartam. volt ott 1 család, ahol a kb. 12-13 éves gyerkek is így éreztek, de ők morogtak az anyjuknak, én meg magamban :)
felkpogtam gyorsan. nagyon rövidnek tűnt ez a csigalépcsőzés így 20 év után. sajnos a lemenéssle is várni kellett, mert a kupolából 1re csak bukkantak elő az emberek, tele volt az egész néppel.
lefele 2 kisgyerekkel rendelkező házaspár volt aszűk keresztmetzset. utána jöttem én meg a család. nem szóltunk semmit, de a kisgyerekesek megérezhették, hogy mi ohanni akarunk, mert 1 pihenőnél kiálltak utat engedve nekünk. az 1ik gyerek megcsúszott, nekiállt szitkozódni, hogy ez a hülye lépcső. erre az anyja morgott vele, hogy nem a lépcső hülye, a te hibád, figyelj oda. ez tetszett. ránézve arra a nőre, nem gondoltam volna, hogy ezeket a szavakat mondja.

barátnőm ulmban lakik. ott a münster. h aott laknék, vennék oda 1 bérletet, és úgy edzenék, hogy naponta többször fel-le megyek. jaaajjj, az baromijó. a csigalépcső nem is olyan fárasztó, mint a többi.
tesómék az 5.-en laktak. imádtam odajárni. olyan fantasztikus lépcsőt alkottak a házba, hogy oda öröm volt felmenni. kettesével és 1esével is. ezt bánom a legjobban az elköltözésükben. hova mehetnék lépcsőzni?

jó meleg volt egész nap. leégtem. nem kentem be magam naptejjel reggel, mert csupa felhő volt az égbolt. hiba.

dunkelbunt?
az esti program még hátravolt.
a toldiban lement 1 sör, utána el az a38-ra. természetesen késtem. n. már várt. dunkelbunt osztrák/német arc, aki nagyon ügyesen rakta a talpalávalót a che sudaka koncert után. annyira megtetszett, hogy amint meghallottam arádióban, hoyg újra jön, ezen pörgött az agyam, le ne késsek róla.
ingyenes volt, így el lehett inni az árát. haha
először a kerekes band lépett fel, de azt héttérzeneként hallgattuk a hajó ivójában. nem tudom mi történt, vmi olyasmi, hogy elvágták a színpadot, és be lehetett menni mögéje, ahol pult van, le lehet ülni. ez lényeges, mert múltkor be volt zárva akocsmarész, és elég fárasztó véigácsingózni 1 estét. a színpad mögött csoda dolgok: régi hajós műszerek, berendezések, az asztal "lába" meg olyan vol t, mint 1 nagy csapágypersely vagy micsoda. és a kis köralakú ablakok nyitva, lehetett nézni a duna vizét. fényképezőgép nélkül... ücsörögtünk és ittunk. meg persze beszélgettünk (a biciklizésről). megjött b. és á. f. és m. kihullottak.
végre letakarodott a kerekes a színpadról, s helyükbe osztrák arcok kerültek. az elején viccesnek tűnt, a végére kicsit unalmas volt. hamisitatlan németessuztrákos akcentussal beszélte a dobos az angolt, volt 1 zebracsíkosba öltözött hegedűs, viccesek voltak azért.
b. és á. leléptek, mi n-valleültünk az ivóben 1-1 székre és vártuk az est fénypontját, dunkelbuntot.
...
2 körül ébredtünk. a hajón rajtunk kívül vendég 1 sem volt. csalódottan állapítottuk meg, hogy dunkelbunt elmaradt. órákat nem al6tunk. ő meg biztos, hogy többet játszott volna. max. felet. mi történhetett vajon? kevés embert látott, sé el sem kezdett játszani? rejtély. hogy tudom ezt kideríteni? felhívom az a38-at.
így távoztunk. fogalmam nincs, hogy értem haza. feltehetően a margíthídon. még megettem a másnapi reggelimet, és lefeküdtem aludni.

vasárnap
háztartási teendőimet láttam el, siettem, mint a gép, de 4 óra alatt épphogy végeztem. áhhhhh.
meguntam.
isaszeg- sí.
e. gyermeket vár! végre összeházasodnak a-dal!

félek a fulladásos haláltól

Nincsenek megjegyzések: