2009. május 27., szerda

torta


na, jó?
szép, ugye? telefonnal fényképezve. a művem. elégedett vagyok, mint a fülbevalóimmal. (nem saját 5let)
e. találta ki ezt a tortát a-nak. pontosabban találta meg a neten. és valóságot csináltam belőle én is.
micsoda 1 nap volt! tömegközlekedtem. tesóméknál hagytam kázmért, hogy szerelje meg, és kopogós cipőben hagytam el az otthonukat. ck-val játszottam valamennyit. hogy lehet ilyen széparanyoscukipofa 1 gyerek?! mindenki így látja a saját rokonát?
e. és gy. az ikea-ban időztek, így 2 kívánságomat is teljesítették, azaz vettek nekem sütőlemezt. ez szuper, majd könnyedén lehet kikenni az eszterházy lapokat. meg a doboslapokat. minden 7en fellángol bennem a cukrászat, a konyha iránti lelkesedés. a konyhában a helyem. nem feleségként. hanem úgy, hogy fizetést kapok érte. elmennék házvezetőnőnek is vmi gazdaghoz, aki nem sajnálja a konyhára a pénzt. mondjuk van gyereke, és nem sajnálja a gyerekeitől a jót, nem akar spórolni. hajlandó költeni ésszerű keretek közt az élelmiszerre/táplálékra.


táp-lálék... múltkor nézegettem a kólásüveg hátulját. lazán kinyögöm, hogy ez bizony 1 10 %-os cukoroldat. keresem a bizonyítékot, erre az van, hoyg 100 ml-ben >0,1 g szénhidrát. hűha, itt vmi nem stimmel. rájöttem, hogy ez édesítőszeres. találtam eg ymásikat is, amiben valóóódi cukor van. tévedtem: A KÓLA 30 %-A CUKOR! és képesek meginni belőle 2 litert. képzeljük el, hogy 2 literben uyge van 60 deka cukor, azt odatolják eléd 1 tálban, hogy tessék, edd meg. a napi kalóriaszükségletedet 1000 %, hogy fedezted, de tápértéke=0. épít (dagadsz tőle) és rombol: kivonja a calciumot, szuvasítja a fogadat. csodálatos.

kivételes dolog történt: a tortának nem az alja, hanem a teteje égett oda. de levágtam, nem volt vészes. a párizsikrémet (nem parizerkrém) kis vajjal kihabosítottam, az ment bele meg a tetejére és az oldalára. a fehér marcipánt zöldre színeztem. zöld, kék és sárga porfestéket gyúrtam bele. érdekes, az idő előrehaladtával, 1re sötétedett. a marcipán ilyen. mondjuk jót tett neki a sötétedés. nem volt nehéz kivágni a kinyújtott marcipánból a levelet, de amikor rá kellett tenni a tortára, igencsak vakartam a fejem, hogy akkor eztmosthogy? hiszen valamelyest rászáradt a sütőlemezre, amin formáztam. ám a mérnökagy beindult: cérnával alávágok, s így a kenőkéssel már alá tudok nyúlni, maybe. így is lett. odavágtam a levelet a tortára. már csak 1 dolgot kellett megoldanunk e-val. hoyg csempésszük a-hoz a tortát? végül is az ikea-s óriási papírtáskában tortadobozban, a sütőlemezek társaságában és 1 lámpabúrával a tetején jutott be a. lakásába. és meglepődött, amikor beállítottam a tortával a szobába. a kis cuki gyertya égett, tökéletesen felismerhető volt a torta, minden stimmelt :)

tegnap cseresznyét szedtem. 3 órát töltöttem a fán. 30 faktoros naptejjel kentem be magam, de így is leégett a nyakam. nem is gondoltam volna, hogy a lombok közé így be tud sütni a nap.
fantasztikus gyümölcs ez a cseresznye! kár, hogy a piacon nem lehet ilyen jóízűt kapni. vagy horror áron. ahogy mondta tegnap a rádióban az 1ik műsorvezető, a biopiacon 400 ft volt 1 db TV paprika. rettenet. a másikon csak 100.
áhh, nincs kedvem írni. nem iszok, nem történik semmi.
majd pénteken lesz a spaghettata a nyelviskolában. akkor történik talán. kéne tervezni a biciklitúrát, de internetről nehéz. nem tudok tervezni. én úgy szoktam, hogy fogom a vonalzót, lemérem, átváltom, hogy hány km, majd beszorzom kettővel. csak jönnek a dolgok. alultervezünk mindent. 1re durvábban nyomjuk, éjjel érkezünk, nem látunk semmit, csak hajtunk. rövid az idő, kevés a pénz. ez a válság odabaszott a forintnak is, sok pénzt kell eurora beváltani :(

hétfőn a petőfi laktanyában mértünk 2 katonazenekart. azt hittem, meg-süketülök. a srácok úgy fújták és ütötték, hogy kongott a fejem. legközelebb kell a fültok. azon csodálkozom, hogy bírják hallásvédő eszköz nélkül. az a sok fiatal. az értékes füleikkel. ja, az idősek már mind nyuggerek vagy megsüketültek. régen meg nem is volt semmiféle hallásvédő eszköz. szegény zenészek. ők meg azért sajnálják magukat, mert füldugózniuk kell... minden nézőpont kérdése. a zenészek vajon mind katonák? mert mind platánmintásban nyomták. nem éretm. olyan jókiállásúak voltak szinte 1től 1ig, mint n. biciklije. azért jó bemenni rendőrök meg katonák közé, mert alig találni elhízott embert köztük (a fiatalok között?). ja. van tartásuk. van előnye is a kiképzéseknek. nekem is rendőrnek kellett volna mennem vagy katonának... akkor biztos annyit edzettek volna, hogy olyan erős lenne a hátam és 1enes, hogy fát lehetne rajta hasogatni.

na meguntam az írást...

Nincsenek megjegyzések: