2010. június 7., hétfő

legyen fűnyírás

tegnap este hazaértem, láttam a szomszéd dolgozott: fű frissen nyírva a sufnik előtt. rendes srác ez az eric. tolja rohanva a benzinmotoros fűnyírót fültokkal a fején. a felesége azt mondja, semmiség, az eric imád füvet nyírni, ő meg imádja nézni, ahogy megszállottan rohangál vele. hátramentem a veteményesbe, hadd ájuljak el a növények láttán. azt tapasztaltam, hogy az eric itt is járt: alacsonyabb a fű/gaz. rendessrác.

spárga
elerőre csak 1féleképpen megy: elkészítve. csinálni nem tudom. úgy 3 hete vettem 1 csomaggal. bevágtam a hűtő ajtajába, várt rám nyugalommal, én csak nézegettem, és nem éreztem magamabn erőt a megpucolásához. meg amúgy annyiféle kaja volt. nemtom minek vettem meg a spárgát. szombaton el6ároztam magam, ha már nem sütök, akkor főzök, hej, spárga, ide véled. nemtom miért csodálkoztam, amikor megláttam a penészfoltokat a szára végén (ez van a zacskóban). levágtam, na mondom, én ezt meg nem pucolom, megmostam, bevágtam sós-cukros vízbe és kb. 10 perc alatt megfőztem. 1 serpenyőbe olivaolajat meg vajat tettem, felhevítettem őket, és rádobtam a leszűrt spárgákat. jól ellepte a zsiradék a zöldségeket. szórtam még rá 1 kis sót meg borsot, 5-6 percig bírtam sütni. aztán letettem a köre 1 percvet pihenni, majd az egészet ráborítottam az óriási fehér tányéramra és megettem mind. isssteni. olyan gyönyörű zöld volt. azon a szép fehér tányéron.
arról nem beszéltem még, és csak zárójelbe teszem, hogy a vajat is megszabdítottam a penésztől (amióta alig eszek kenyeret, a piacos vaj nem nagyon fogy. sütni meg olcsóbbat használok), a tányéron pedig a spárga előtt édes zsömlék csücsültek- nem mostam el. bár nem is morzsálódtak...

durumtészta
nem tudom, hogy csak a durumtészték sajátossága -e az atulajdonság, hogy ha összekeverem őket pestoval vag ybármilyen más szósszal, azok mind leszállnak az aljára. és összekevern is már majdnem lehetetlenség. vagy amiatt van ez, mert olivaolajat használok? sima tojásos száraztésztát nem veszek, mert a durum jobban ízlik. najó, 1 évben 1x veszek, amikor túrázni megyünk télen, és túróstészta a vacsora. azt fodros nagykockából vagy miből készítem.

nem volt 1 hűdeszuper 7végém. ez hosszú és túl személyes. de legalább egész nap fájt a fejem. ezt megkoronázta az, hogy elszaródott az ajtózár, és tesóm végül is átjött este/éjjel megcsinálni. mert az olajozás azon nem segített. de most már tudom, mit kell állítgatni. csak 1 imbuszkészletet kell vennem. van 1, de az nem fér oda. jó mondjuk lehet nem emiatt kéna beta imbuszkészletet vennem tizennyolcezerér'...

nincsmás

Nincsenek megjegyzések: