2012. március 28., szerda

állatkert
reggel poldi nagyon aktívkodott. az üvegfalra támaszkodott, ott csóválta a fejét. odalopództam -gondoltam, fény kell neki meg meleg-, és felkapcsoltam a lámpát. nem ijedt meg, továbbra is az üvegre tapadt, és izgett-mozgott. majd megunhatta, és leereszkedett 4 lábra, aztán arrébb ment. van vmi fura ebben a gekkóban. a másikban is. tehát általában a gekkókban. a mozgásuk olyan darabos. vagy robotos? mint az animációs filmekben. nem is, hanem amikor a spektrumon meg ilyesmi tv-csatornákon adnak ilyen filmeket, ahol bemutatják, hogy élhettek ezek a hüllők többmillió évvel ezelőtt.
akkor már ránéztem gerire is. ő nyugodtan feküdt.
borka fogyott 10 dekát- megmértük az állatorvosnál. én is ráálltam a mérlegre, én nem fogytam semmit. a kiskutya 2 hónap alatt megduplázta a testtömegét. most már érezhető, ha elunja a gyaloglást vagy besokall a környezeti ingerektől, és era ölében utazik tovább. amúgy uo. szertelen, mint régebben. hát ez van, még gyerek. 1 db-ig nyugi volt tőle :)... mert era bezárta, hogy nevelődjön, ne ficánkoljon mindig. változatlanul csak az 1ik papucsomat viszi el. ezt nem értem. era szerint kedvel. én most nem vagyok barátkozós időszakomban. legalábbis vele. szépen tanul, ugyanúgy fal, mint borka :) vagy ez minden kutya sajátossága? a mohóságára már többször ráfaragott, azonban nem tanul belőle: 1ik nap jön era, hogy nézzem meg, itt van ez a harisnya, pontosabban a 2 lába, szétrágta a kiskutya, viszont sehol nem találja a felső részét. rejtély. eltelt kb. 1 nap, amikor is joya kihányta a harisnyát... majd másnap a maradékot kikakálta. a lepedőjét is megeszi, amitől megy a hasa. úgy tűnik, nem viselik meg különösebben az effajta események, tehát számít6unk még további akciókra :)

bicikli
feltetettem a nyári gumikat nyári felnikkel :) amit a születésnapomra kaptam tőletek, végre a helyére került. a szép, új kerekek szegény, leharcolt gizin. amúgy jól néz ki természetesen. küllőkártyáim a téli kerekeken maradtak. 1et felteszek majd, melyet a goldsprint döntőn kaptam. erről részletesen nem számolok be, mert nem emléxem... végül is van ami elbírja a nyomdafestéket... sikerült rávennem györgyikét, hogy mozduljon ki, és tartson velem a buliba. amiről késtem vagy fél órát. mostanában igen késősre vettem a figurát. és én tévedtem el, nem györgyike. ez az ő szokása :) odaérek, látom tele van az utca emberekkel, kint áll mindenki- elrettentő. miért van mindenki kint? 480 a sör. jaaa. és hát annyira sokkolt engem ez a tömeg, mintha sziget fesztiválon lettem volna. komolyan, azt éreztem, innom kell, különben nem bírom elviselni őket. magam is meglepődtem ezen a reakción. és ittam, és minden jobb lett. azért utólag -és már akkor is- szomorúan gondoltam bele, ha nem innánk mindannyian, mennyire tartanánk jófejnek 1mást, mennyire menne a beszélgetés, hiányozna -e a társaság? súlyos kérdések. nekem legalábbis. én olyan bizonytalannak érzem a kapcsolatomat a sok biciklissel. nem biztos, h bármelyikünkben is hiba lenne, csak összehozott minket a bringázás, amiben közösek vagyunk, és aztán lehet, hogy ezzel vége, kifújt. nem mindig érzem ezt, de elég gyakran. és jó lenne, ha nem ez lenne bennem. mert ez ijesztő. kijön belőlem az antiszociális. máshova és másokkal meg alig járok. 1re nehezebb bárkit is rávenni, hogy csináljon valamit. aki biciklizik, abban még van némi mehetnék, kimozdulási vágy. ez jelenti az öregedés kezdetét? hm. akkor se tartom meg magamnak ezeket a gondolatokat.
a gond és a gondolat szónak lehet köze 1máshoz? a gond megjelenik az életben, amire megoldást kell találni, és először ezt fejben, és ez gondolatokat szül?
visszatérve a goldsprinthez. szóval nekem is tekernem kellett 1et. nem voltam színjózan, mentem 1 szokásos szart, 31 sec fölött. ezt mannával. majd még 1et orsival. mind1, pont leszartam, hogy mi lesz a vége, úgyis tudtam, hogy én vagyok a leglassúbb, minek izgultam volna emiatt?
az utcán mások is tartózkodtak, nem csak biciklisek. mellettünk állt 4 srác, akiknek felfigyeltem a beszélgetésére és csodálkozására. volt is miért, ui. letették az ablakpárkányba a sörösdobozokat úgy, hogy azok az élükön álltak. vicces volt. ők is meglepődtek ezen. ilyet még nem láttam.
a helyen főztek is. éjjel elkurjantotta magát a szakács, hogy együnk gulyást. 1 nagy kondérral főzött. nem is tudom, vagy 60 litert. ingyen nem akarta adni, mi fizetni nem akartunk, így a becsületkasszában 1eztünk meg. mondjuk ezért a minőségért nem lett volna pofám pénzt kérni... híg lötty volt, 1 tartalmatlan valami. ezt csak ilyen helyen lehet odaadni. ha nekem a szakácsom ilyet főzne, páros lábbal rúgnám ki. népkonyhában persze elmegy.
tegnap elmentünk mérni. bemutatkozott a főnök (?) jó napot kívánok, dr. s. g. vagyok. dr. s. g. lehet vagy 24 éves jogász. amúgy nem arcoskodott sokat, sőt meg is lepett azzal, hogy kijelentette, ő tömeggel jár dolgozni. ezt nem néztem ki belőle. persze elég sokat is autózik a városban, és hát utálja (asszem ezt a szót használta) a bicikliseket. mi a kollégámal összenéztünk, és elvigyorodtunk. a kolléganő mindig biciklivel jár. valóban, de nekem semmi bajom nincs az autósokka igazából, nem zavarnak. dr. s. g. kicsit próbált szépíteni a dolgon :) mondjuk ugyan engem nem bántott meg. jött a szokásos dumával: a bringások átmennek a piroson. mondtam neki, h aön is átülne biciklire, 3 hónap után ugyanúgy átmenne, mint én. nem tiltakozott. aztán közös támadási pontként megjelöltük a gyalogosokat :) :) :)

fagyi
erről az újabb adagról még nem írtam. vasárnap áthívtam tesómékat fagyizni. habszifonból, ahogy a csokit. még fejlesztenem kell rajta, bár az íze nagyon jó lett. az állaga nem. azt hiszem, hogy több tejszínt kell beletennem. a csokis változatban az volt a jó, hogy olyan mousse-os lett. a málna illetve feketeribizli fagyi pedig habos, csak 1-1 részén érződött némi krémesség.
aztán bebizonyosodott, hogy ez sem olcsó mulatság, ui. 10 db habpatron 10 ft híján 2.000 ft-ba kerül... és én 4et nyomtam el vasárnap du. a tejszín literje/kilója 1.000 ft.
na mind1, ezt is kipróbáltam. lehet maradok a csokis változatnál, annak igen jó volt az állaga. mmm de megenném most is.

miért megy mindenki győrbe?
itt van ez a plakát. annyira cuki ez a gyerek. ha a lurdy mellett elmegyek, mindig megnézem. eltalálták :)
beállítottam háttérképnek. remélem, szabad...

át kéne töltenem ide poldit. lusta vagyok. és ronda az az állat. sunyi? nem mutatom meg. más képem pedig nincs. majd főzök/sütök, és akkor lesz vmi színes, ami közzétehetek.

kanyar
a kós károly tér körforgalmát bemutatom: 1 jó nagy körforgó közepén játszótérrel. az úttest vagy 8 m széles. ennek ellenére: jön az autós, veszi be a kanyart, és rámegy a belső ívre. puff puff. csak ámultam és bámultam, majd nekiálltam nevetni. ehhez tényleg tudomány kell.

Nincsenek megjegyzések: