2012. március 7., szerda

sült paprika

piac
szombaton elég korán felébredtem, nem bírtam visszaaludni, így hát elmentem a piacra. igaz amúgy is tervbe volt véve. 9 előtt értem a fővámra, és üres volt a csarnok, nulla nyugdíjastömeg, nulla turista. sehol nem kellett sorbaállni, és sehol nem vertek át- utólag ellenőriztem. akartam venni gránátalmát, de úgy tűnik, lejárt a szezonja, ui. darabját 650-850 ft-ért kínálták. a kápia paprika is megdrágult, és alig találtam helyet, ahol vehetnék. nem vettem, gondoltam, majd kedden a lehelen. múltkor is találtam szépeket korrekt áron. és tegnap a lehel piacon valóban vásároltam kápiát. 799 ft/kg. 100-assal drágult. este megsütöttem, és sültpaprika salátát csináltam belőle, azaz összekevertem olívaolajjal, fetasajttal és 1 kis frissen őrölt borssal. ez látszik a képen. nem állítom, hogy ez a leggusztusosabb étkek 1ike, azonban az íze rácáfol a külsejére. fú, isssteni. bár plusz sót dob6tam volna bele, elemnt volna a feta jelenlétének ellenére. legközelebb teszek bele olajbogyót is. gyanítom az már nyár vége felé lesz, hiszen nem igazán van már paprika szezon, és ne költsek annyit, lehet más finomat is kitalálni a sültpaprika salátán kívül. múltkor kicsúsztak a paprikák a külső héjukból, tegnap kicsit többet kellett velük küzdenem.
tapasztalatom a paprikasütéssel kapcsolatban: tegyük be legfelső rácsra 220 fokra grillre, és baromi hamar megsül. félidőben fordítsuk meg.
mindig elcsodálkozok, hogy a lehelen miért 2x annyival drágább a csírkemáj, mint a fővámon.
mind2 piacnak meg vannak az előnyei. a lehelen veszem a vajat. 2159 ft/kg. nem olcsó. viszont finom. nekem ízlik. tegnap láttam a tejesnél: francia vaj 1500/kg. rákérdeztem, hogy lehet ez. válasz: ebben van pálmaolaj. remek. itt ezt is el lehet adni...

bicikli
azt elfelejtettem írni, hogy szombaton többször skideltem. ezzel a gumival... ó. sőt azóta is előfordul velem, hogy sikerül. mondjuk nem direkt skidelek, csak így jön ki. és az az érzésem, hogy a bal lábamat nemigen használom. próbálok figyelni, hogy a balt is erőltessem, ám elég nehéz.
tegnap megálltam a pirosnál, és vártam. 2 motoros előttem. gondoltam nem gurulok eléjük, úgyis mindjárt zöld. tévedtem. ráadásul az 1ik nekiállt túráztatni a motort, ami hányta ki magából a mocskos, bűzös égéstermékeket. a kollégája csak nevetett, 1x hátrasandított, majd röhögve közölte vele, hogy mögötte van 1 biciklis. erre én ideges lettem, előre mentem, és megjegyeztem, hogy nagyon vicces :/ ők meg talán meglepődtek, hogy ez nekem mennyire nem tetszett. tőlem az orrába is visszavezethetné a kipufogógázt. az lenne a legjobb.
annyira jó úgy biciklizni, ha látom az árnyékomat. ahogy forognak a küllőkártyák, olyan mintha valami filmben lennék. erről az jut eszembe, hogy kiskoromban szoktam azt csinálni, hogy lehunyom a szemem, nekinyomom az öklömet, és akkor mindenféle színes mintázatok jönnek-mennek, áramolnak a foltok és a vonalak. ezt múltkor eljátszottam, és belealudtam.

Nincsenek megjegyzések: