2009. április 6., hétfő

tortilla

hát a kaja körül forog a világ...
sajnos nem tudtam lefényképezni, pedig érdekes volt.
az internetről és a szakácskönyvből vett receptet 5vöztem, s így született meg a házi tortilla tészta. zsír+simaliszt+só+melegvíz kombinációjaként. amikor összegyúrtam a tésztát, cafatos volt. hiába gyúrogattam 2 kézzel, nem akart sima lenni. végül félretettem pihenni. ez jót tett neki, mert szépn kisimult. feldaraboltam, kigömbölyítettem őket. bár az aljuk ráncos volt, így is szépen ki tudtam őket nyújtani. olyan levestésztavékonyságot értem el. valóban igen forró serpenyőben kellett 15-20 sec/oldal alatt megsütni. döbbenetes és izgi volt látni, ahogy a tészta felpúposodik, és némely db 1 összefüggő hólyag volt! mint 1 nagy lencse. aztán leeresztett.
az 1ik töltelék feketebabpüré volt. mutter főzte a babot, míg én távol voltam. kiakadt rá, hogy ez mindent megfog. színelváltozás nem történ, fekete maradt. amikor botmixerrel pürésítettem, lila színű lett. szerintem jól nézett ki.

most nincs ihlet.
még 1 párbeszéd fatter munkatársa és köztem:
-szia bütyök! jól vagy?
-helló! köszi, igen.
-ne törődj vele, majd elmúlik.

:)

Nincsenek megjegyzések: