2008. november 6., csütörtök

中國市場 (kínai piac)


kikészültem. a kínai piacon jártam. a józsefvárosin. utoljára és először kb. 10 éve voltam a barátnőmmel. akkor kesztyűt (hahh, megint előjött) kerestünk neki. tél volt vagy talán késő ősz ilyentájt, mint most. csak akkor hideg volt, nem 1000 ágra sütő nap. kesztyűt természetesen nem vettünk, viszont baromira elfáradtunk. akkori benyomásaink 6ásosnak bizonyultak: többet oda sosem. állandóan ezt kiáltozták: vigyá kocsi, kocsi, vigyá kocsi. éhesek lettünk a túra végére, de ott nem mertünk enni.
*most már bátrabb vagyok: mernék enni. ha mindenki azt zabálja, csak nem lehet rossz
*inni is mernék, ugyanis az 1ik büfében 250-ért lehet kapni 0,5 l-es Heinekent.
*ebédidőben érkeztem, a kicsi kinaiak tolták az arcukba a meleg ételeket. az a szag és illatkavalkád 1 életre megmarad bennem
*az ebédidő elelnére voltak akik már aludtak a kis kuckójukban a portékák között, ám a felkészültebbek nyugágybanpihentek
*úgy látszik ez holtszezon volt, mert némelyek kártyázással ütötték el az időt vásárlók híján
*többek tanácsára a helyszínt részben tömegközlekedve közelítettem meg. nincs 2 u-lakatom, hogy biztonságba tudjam drágaságos konakázméremet. miközben az orczy téren vártam a 28-as villamost, kiszúrtam 1 nőt, hogy ő tuti ellenőr. és másik 2t is. a sötét ruházat (és tekintet), a válltáska teljesen előretolva, az övtáska a vállra dobva jelzik a veszélyt. igaz a 24-esre szálltak fel, de inkább fogtam magam és elgyalogoltam a bejáratig.
*a bejárat előtt 1 "indián" lány (az indián nyárban) valami parfümöt akart rámsózni. mondom, nem érdekel. szagoljam meg, az ingyen van. köszöntem. nagyon nehezen tudtam lerázni. az ilyenekről el bírom képzelni, hogy ha nem veszek semmit, megvernek vagy megveretnek
*mindjárt a bejáratnál viperát és gázsprayt kínáltak, valamit 1 arab srác pörgette az euro-s köteget a kezében.
*nem tudom, hogy ezen sírni kell-e vagy nevetni. már az egészen ami ott van.
*vártam, hogy hegyekben állnak majd a reeboak, nikee és adios termékek, de szinte nagyítóval kellett keresni az ilyesmit. vagy fél órát bolyongtam, mire az 1. diesel feliratot megpillantottam. ezek szerint a kínaiaknak már saját márkáik vannak, nem címkézgetnek ilyen neveket. az is lehet, hogy vmi jogszabály tett be nekik. ki tudja?
*találtam XXXXXXL-es (nem vicc) harisnyát. elszörnyülködtem, mégis ez kinek való, hol van ekkora ember? hamar megoldottam a rejtélyt: annakidején az 1ik turkálóban láttam 1 tökjó kínaias beütésű szoknyát, megnéztem a címkéjét, hát XL-es. na neeee. nálunk ez XS-es lett volna. a kínai emberek valóban sokkal kisebbek, mint az európaiak. így lehet jó nekem a sok XL-es harisnya.
*európai szemmel még többX L-es ruhák is voltak nagydarab férfiaknak. hiába, ezek a kínaiak mindenből felkészültek, tudják mi kell tőlük nyugatra a nagyzabálók testére. a vicces az volt, hogy óriási próbabábukra voltak ráhuzva ezek a göncök. én nem láttam még ekkora próbababákat
*és próbababát is lehet kapni. ilyen műanyag torzókat. meg óriási tekercs tixot. komolyan mondom, szinte kisgyereknek éreztem magam a sok színes holmi között.
*1 megvásárolnivaló dolgot láttam: kordbársony térdnadrág alul passzéval. na az jó volna biciklizni. persze ennek sem kérdeztem meg az árát.
*képzetem -miszerint a kínai piac mennyire olcsó- szertefoszlott, amikor megláttam, hogy a jó reggelt-et 100 ft-ért kínálják.
*a betonon sétálgatás továbbra sem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé. szerintem ez készített ki igazán. nem bírja a derekam. ideje lenne végre felkeresni a csontkovácsot. amikor fiatalabb voltam, így 6ároztam meg a felnőttséget: felnőtt az, akinek már rendszeresen fáj a háta vagy a dereka esetleg mind2. felnőttem?
*ja és nem vettem semmit. megérte...

több kínai piacos tapasztalat nem jut eszembe. nem valószínű, hogy szaporítani szeretném őket a továbbiakban. hogy fogok én este inni, ha már most 2percenként ásítozok?

Nincsenek megjegyzések: